Hlavní obsah
Sport

Buduje se v Edenu mistrovský tým?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jan Hejzlar/Žongl

Posledních pár dnů přineslo pro Slavii několik poměrně zásadních změn. V následujícím článku jsem shrnul, co tyto změny mohou pro klub znamenat a jaký je můj pohled na ně.

Článek

Odchod Jaroslava Köstla může být i impulsem

Přiznám se, že pro mě je odchod prvního asistenta poměrně překvapující. O jeho ambici být hlavním trenérem se přece jen vědělo, ale přechod na pozici asistenta do jiného prostředí jsem úplně nečekal. Můžeme jen spekulovat, jestli je reprezentace víc než Slavia. Já si myslím, že v současném stavu ani náhodou. Nicméně je možné, že dostal větší pravomoci, než měl ve Slavii, takže nemohl nabídku odmítnout.

Pro Slavii nemusí být odchod asistenta nutně ztrátou, byť kvality Jaroslava Köstla jsou nepopiratelné. Trenérský tým spolu v jednotné podobě fungoval poměrně dlouho a příchod nového člověka by mohl být i vítaným impulsem. Přece jen když s někým pracujete spoustu let, dostáváte se postupně na stejnou vlnu myšlenek, což může být v konečném důsledku i kontraproduktivní. Za svou práci si zaslouží velké poděkování.

Nový brankář? U vytržení z toho nejsem

Jindřicha Staňka jsem jako gólmana Plzně vždycky respektoval a nutno podotknout, že je to možná nejlepší ligový brankář. Já osobně se neřadím mezi lidi, kteří mají Plzeň v úrovni nenávisti na levelu Sparta. Dokonce jsem Západočechům vděčný za to, kolikrát dokázali dostat Spartu na druhé místo. Nicméně mnohem víc mi vadí právě to, že současná reprezentační jednička je odchovancem klubu z Letné.

Nejsem si ani jist tím, že nový brankář úplně pasuje do stylu Slavie. Chytat sice umí výtečně a má i skvělé výhozy rukama, ale jeho rozehrávka nohou mi přijde výrazně slabší než u Aleše Mandouse.

Mým přáním je setrvání „Mandyho“ na pozici jedničky. Pokud se trenéři rozhodnou pro Staňka, fandit mu samozřejmě budu, ale šampaňské ode mne bouchat neuslyšíte.

Přichází stoper budoucnosti

Posila, která mě naopak nadchla, přichází z Teplic. Štěpán Chaloupek je přesně stoper dle mého gusta. Spolehlivý, důrazný v soubojích, a co je důležité, není ani pomalý. Zatím to není žádná hvězda v rozehrávce, ale na tom se dá postupně pracovat. Navíc v Teplicích sílu v této disciplíně často ani nemohl prokazovat.

Čeští mladíci mají oproti zahraničním cizincům velkou přednost i v tom, že ve většině případů nemají takovou touhu zmizet při první průměrné nabídce z ciziny. Právě na takových borcích by měla budoucí Slavia stát. S novým majitelem by nemusela být potřeba prodávat taková, jako doteď, což by mohlo klubu pomoci se dostat zpět na ligovou špičku.

Pomůže posila z Olomouce vyřešit problematický post?

Levých wing-backů je nejen na českém trhu strašně málo, takže každá posila splňující parametry moderního beka je žádaná. Otázkou je, co tento příchod udělá s pozicí Andrese Dumitresca. Nicméně zdravá konkurence na této pozici na podzim chyběla a spíše se pozice nějak látala. Teď by to mohlo být jinak. Nikde ale není psáno, že si čtyřiadvacetiletý odchovanec Olomouce základ ihned vybojuje. Potenciál na to však určitě má.

Střed zálohy by si zasloužil vyztužit

Podle mého názoru je většina postů ve Slavii obsazena tak kvalitně, že je mnohem důležitější udržet stávající hráče než přivádět nové. Pokud bych si však dovedl představit posilu na nějaký post, tak je to střed zálohy. V některých zápasech mi přišlo, že na Oscara Dorleyho i Christose Zafeirise přichází únava. Ano, tým má k dispozici Petra Ševčíka a post ve středu si obhájí i Sheriff Sinyan. Nicméně u obou je alfou a omegou zdraví. Jakub Hromada šel pak oproti loňské sezoně výkonnostně výrazně dolů a více by mu prospělo, kdyby někde pravidelně hrál. I proto mě mrzí odchod Matěje Valenty do Plzně. Naopak odchod Lukáše Červa mě nemrzí ani trochu. Nicméně uvidíme, co má vedení za lubem. Třeba i posila tuto pozici přijde.

Udržení kádru je klíčové

Kolem odchodů z klubu je momentálně ticho jako po pěšině, ač je jasné, že nabídky na některé hráče tu jsou. Slavia je ale s novým majitelem v kondici, kdy jim může odolávat. Poslední sezony se trenéři trochu prali s neustálým zabudováváním nových hráčů do sestavy a právě její stabilita by mohla vést k úspěchům, jež nám budou na druhém břehu Vltavy závidět. Ostatně fanoušci z Tribuny Sever získali v prestižním žebříčku serveru Ultras World neuvěřitelné 6. místo na světě a ač je to zatím jen sen, stejné místo by někdy v celosvětovém hodnocení slušelo i hráčům Slavie.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz