Hlavní obsah
Lidé a společnost

Vážená paní Formáčková, nejsme všichni stejní. Já před vámi i seniory s úctou smekám

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Lohnemm Wikimedia Commons CC-BY-SA-4.0

Marie Formáčková při rozhovoru s Ondřejem Syrovým

Vůbec se nedivím, že Marii Formáčkovou nebaví číst články, v nichž jejichž autoři míří na seniory, nezřídka s pohrdavým tónem. Chtěla bych ji ujistit, že zdaleka ne všichni jsou takoví.

Článek

Já sama jsem se dokonce nechtěně stala „advokátem“ seniorů, což dokazuje několik článků na mém profilu. Vzhledem k tomu, že s nimi mám jen ty nejlepší zkušenosti, rozhodla jsem se postavit na jejich stranu a upozorňovat třeba na to, jak necitlivě a neobjektivně je prezentují některá média a jak moc jim vadí, že jsou vykreslování v přetrvávajících stereotypech. Například v některých populárních televizních seriálech.

Čiperka Eliška

Už jsem před časem popsala příběh své maminky, která by si díky tomu, že je dobře zabezpečená, mohla užívat penzi, namísto toho ale stále pracuje, protože se díky tomu udržuje ve skvělé kondici. A dokonce je ve své profesi nyní úspěšnější, než kdykoliv předtím. Vůbec si neumím představit, jak bych zvládala současnou finančně náročnou dobu bez její velkorysé pomoci. Také mám to velké štěstí, že naše rodina žije v domě společně s rodiči manžela, kteří nám nabídli, že nám poskytnou svůj velký byt a spokojí se s naším malým, dvoupokojovým. Ještě větší štěstí je, že v naší blízkosti bydlí také prababička našich dětí s krásným jménem Eliška, téměř v devadesáti letech neuvěřitelná „čiperka“. Nejenže se o sebe dokonale postará, každé ráno si sama dojde na nákup, ale ještě s partou svých kamarádek pravidelně absolvuje dlouhé pěší výlety.

Tři generace Vlasty

Doufám, že vás potěší i můj osobní vztah k vám. Díky mamince vím, že jste úspěšná novinářka a spisovatelka a dokonce mi vyprávěla, jak se s vámi díky tomu, že také působí v novinářské branži, jednou osobně setkala a bezvadně jste si prý popovídaly. A babička si vás zase stále vybavuje jako šéfredaktorku svých oblíbených časopisů „Vlasta“ a „Květy“, které si každé odpoledne naordinovala ke kávě a k rádiu.

Sama se musím přiznat, že mám z generace seniorů často lepší pocit, než z té, která do této kategorie nepatří. Ani nevíte, jak jste mi promluvila z duše, když jste zmínila, jak dnešní generace neodtrhne oči od mobilů a tabletů a jak s tímto problémem musíme doma bojovat s našimi dětmi.

I když se mezi seniory samozřejmě také najdou výjimky, kdy se nad chováním některých musím pozastavit a podivit. Osobně jsem ale přesvědčená, že na tom mají dost velkou vinu politici. Hlavně ti, co seniorům, které si drze přivlastňují slovy „naši důchodci“, všemožně falešně nadbíhají a vtloukají jim neustále do hlavy, jak jsou okrádáni, přestože na jejich, leckdy opravdu nelehké situaci, mají svůj velký podíl.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz