Článek
Fajn, ale co teď s pivem navařeným, co teď s pivem nalahvovaným. Babo raď. Při vší sebeúctě jsme uznali, že tolik hekťáků sami doma prostě nevypijem a vylévat je to věčná škoda.
Jediná cesta z bryndy ven je přímý prodej po okrese pivařům a pivařkám dom, až pod nos. Takže emaily, Facebook, Instagram a čekáte, jaká bude reakce. Říkáte si, že aspoň kamarádi by se ozvat mohli, možná ještě pár spřízněných duší. A pak během hodiny, dvou, tří Vám nabíhají čísla na ikonkách. A to je mazec. Prvotní radost vystřídá lehká panika, zdali to všecko rozvezete. Nakonec to rozvážíte 2× týdně, úterý, pátek, navečer, po práci, s dětmi.
Je to hodně práce a času, ale poznáváte nové lidi, získáváte nové zákazníky a podíváte se do takových míst na okrese, kde jste v životě nebyli. Třeba do Prasklic. Takže hostince zavřené, ale lidi pijou furt. Teď však doma, v garážích, na zahradách, na terasách. Kupujou si lahve, ale aji bečky. Zásoba sudů Vám pak pomalu dochází, dokupujete další. Hlavně ty malé, desítky a patnáctky, na takové to domácí pochlastávání.
Manželky pak kupují svým mužům k Vánocům a k narozeninám domácí výčepy v takovém tempu, že prodejci hlásí rekordní tržby a výrobci jsou za pár týdnů na hraně svých kapacit. Svinská doba, ale pro pivaře a alkoholiky všeobecně, doba s novými možnostmi. Různé karantény, zákazy pohybu mezi okresy a práce z domu odstranily obavy ze zbytkového alkoholu po delší noční degustaci. A vstávat se dá později, když pracujete z domu, že ano.
Suma sumárum: pivo se prodává a pije jako nikdy před tím, Vaše tržby jsou vyšší než vloni, vy jste uhonění, ale šťastní. Hlavně jsou však šťastní Vaši zákazníci, kterým jste vybudovali pomyslný pivovod z pivovaru až do obýváku.
Štěstí je krásná věc.
Dej Bůh štěstí Vám, aji nám