Hlavní obsah
Názory a úvahy

Masakr na FF mně změnil život

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Školy pro mě znamenaly bezpečné místo pro naše děti.

Článek

Školy pro mě znamenaly bezpečné místo pro naše děti.

To, že mnohdy nejsou správně nastaveny vzdělávací výstupy, výuka, na to jsem si prostě musel zvyknout…, byť jsem se řadu let snažil s učiteli, vedením škol o tom mluvit, přinejmenším otevřít debatu, ale bylo to marné…

Je mi to, dlouhodobě moc líto, zvláště ten základní rozdíl mezi mým chápáním instituce (školy) a tím, jak to je. V mém chápání jde o instituci pro děti, pro jejich vzdělávání jdoucí s dobou, světem, o učení se učit, vzdělávat, aby děti pochopily smysl. To, že systém je nastaven pro školy (vedení, vyučující, mimisterstvo a další státní organizace), bylo pro mě velkým zklamáním, ale zároveň i odpovědí na mou otázku, proč tolik věcí nefunguje…

Takto to má stát nasteveno ve spoustě dalších státních institucí. Pro sebe sama, pro boj o „vlastní existenci“ a nějaký cíl, to není důležité… Samozřejmě, že to takhle není všude, ale těch institucí, jejich výstupů (k ničemu) není zrovna málo. A právě škole, pokud tam jste, tak to najednou uvidíte, a vše se spojí…

Zůstávalo, alespoň, to bezpečné místo…, ale přišla šikana paní učitelky, útok mačetou žáka.., přes moji osobní zkušenost, kdy nemocné dítě bezdůvodně mlátilo při hodině spolužáky ve třídě a paní učitelka nic a letos studentka předávkovaná léky, dostala, naštěstí, „jen“ záchvat a přežila bez újmy na zdraví… (v těch dvou osobních zkušenostech, kdy jsem poznal, že je „systém“ takhle nastaven, a žádná z obou škol, kde se to stalo, necítila žádnou potřebu s tím něco dělat, jsem měl co dělat, abych neodešel a raději skládal zboží v nějakém skladu).

No, a masakr na FF… Zadal jsem si selekci zpráv, ale tady ani tak ne.. I tak, jsem hned od počátku byl v šoku…, jak si mohl pořídit tolik braní a legálně?, jak je možné být obklopen tolika lidmi a utajit svůj plán?, jak je možné vidět člověka a vlastně o něm nic nevědět?, jak je možné obhajovat náš zákon o držení zbraní, když je nastaven tak, jak je?, tedy, i když se majitel začne léčit pro psychické problémy, tak to nikdo neřeší?

Ano, včera tady pán napsal smyslplný článek, ale já to prostě dál nechápu… Možná je to tím, že jsem si tuto „touhu střílet“ odbyl v dětství, s umělohmotným samopalem, puškami, revolvery? Proč tedy Ti, co mají stále touhu se nepřihlásí do aktivních záloh? To jsme v tak nebezpečné zemi, že si musím zakoupit zbraň na svoji ochranu, či svého majetku? Samá otázka a vysvětlení těch, co se k tomu vyjádřili, mi prostě nestačí…

Já v tom vidím selhání všech, po "sametu"… Ano, vize, kecy, ty byly…, ale uvědomění si, že je potřeba vyvětlit co znamená slovo SPOLEČNOST, co je slušnost, charakter, morálka, které byli zločinným režimem zadupány do země, o to se velká většina, tenkrát u moci snažila tak nicotně, že v podstatě „naskočila“ na to samé, jako ten zločinný režim… Ano, samozřejmě svobodně, což je neodiskutovalné plus, ale podobně špatně.. Ve většině lidech zůstalo to, v čem vyrůstali, tedy „očůrávání“, falši, zlodějnám, myslíc jen na sebe, či své nejbližší…, ne dále, než na špičku svého nosu… A ti u moci, kteří to takhle bez „základu“ stavěli, se stali našimi prezidenty… To byl výsledek, nyní zažíváme ty důsledky…

Je mi ohromně líto těch nevinných lidiček, jejich rodin, spolužáků… Není čas, s tím něco udělat? Zamyslet se nad nefunkčním politickým systémem, nad tím, kolik toho přestává fungovat…

Prosba…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám