Hlavní obsah
Cestování

Pěšky z Moravy do Santiaga de Compostela. 21. den: Chatka s výhledem

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Jolana T

I takový výhled můžete zažít na Svatojakubské cestě!

V roce 2014 jsem absolvoval cestu z Domanína do španělského poutního města Santiago de Compostela. Ušel jsem něco kolem cca 3400 km a cesta mi trvala 88 dní. Prošel jsem celkem šest zemí. Zde se dozvíte, co jsem já, jakožto poutník, denně prožíval.

Článek

(Silz – Landeck)

Vstávám v 8:15 h, balím věci, převlékám se do mokrých věcí, které nestihly přes noc uschnout, a vyrážím vesele dál. Po pár kilometrech se konečně zahřívám. V Haimingu kupuji snídani a snídám. Dnes mě čekají dlouhé etapy bez vesnic. Kopečky jsou už v tomhle kraji „pořádné“, takže se nedá jít tak rychle, jak bych si představoval.

Na oběd dojídám co zbylo ze snídaně a pokračuji. Dnes plánuji dojít až do Zams. Cesta je zatím stále na pohodu, i když stále nahoru a dolů. V 18 h přicházím do kostela někde mezi Zams a Schönwies. Zrovínka začíná mše svatá. Po mši vyrážím přímou cestou do Zams – ještě 4 km. Přicházím před 19 h a právě bijí zvony, tak se jdu podívat do kostela. Opět jsem se trefil do začátku mše svaté, takže to dnes vidím na „duchovní obžerství“!

Po mši hledám, kde bych hlavu složil. Nikde nic. Jdu tedy do Landecku, snad tam něco najdu. Ale ani tady jsem nepořídil. Jsem nucen jít dál. No a začíná hezky prudké stoupání. Přemýšlím, že ulehnu přímo na cestě. Jsem unavený a sil ubývá. Po vyčerpávající cestě do kopečka vidím 2 chaty. Jedna z nich má velikou terasu. Chvíli váhám, mám strach, aby někdo nepřišel a nenadal mně, ale po několika minutách se už převlíkám a připravuji si místo na spaní. Je tu krásný výhled, i když je už šero, jde vidět krásně do dálky. Chvíli se tak kochám a jakmile se setmí, lezu do spacáku a chystám se ke spaní. V noci bude zima, ale snad to nebude tak hrozné. Dobrou noc+.

Ušel jsem 45 km a utratil 9 €.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz