Hlavní obsah
Cestování

Pěšky z Moravy do Santiaga de Compostela, 85. den: Z domu pěšky k oceánu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jolana T

V roce 2014, ve svých 22 letech, jsem absolvoval cestu z Domanína do španělského poutního města Santiago de Compostela. Prošel jsem 6 zemí, celkem cca 3 400 km a cesta mi trvala 88 dní. Denně vás obeznámím s tím, co jsem jako poutník prožíval.

Článek

(Ponte Olveira – Finisterre)

Ano, ano, zase jako poslední. K jídlu mám jen bagetu a brambůrky, tak si to nechávám na horší časy a snídám až v Logoso. Za Hospital už vidím oceán. Přibližuje se ke mně a já k němu. Předbíhám všechny, kteří byli se mnou na ubytovně a vyšli daleko dříve než já. Počasí je super, ale cesta z Lee do Finistrrene se šíleně táhne. Stále vidím oceán, ale stále tam nejsem.

Konečně pláž! Odpočívám! Už jen pár kilometrů po pláži a jsem na ve Finistrerne.

Ve Finistrerne se ubytuji a dostávám další certifikát o splnění pouti až sem. Večer se chystám podívat k majáku na západ slunce. Marko přišel do ubytovny, zrovna když jsem večeřel, a jde rovnou za mnou. Rozhodli jsme se, že se zajdeme okoupat do oceánu. Cestou se stavujeme v obchodě a kupujeme si víno a sangrii. Po koupání jdeme rovnou k majáku na konci světa. Po cestě stále něco popíjíme a na Markovi to jde celkem vidět.

Jsme tady a nejen my, ale dalších xy lidí. Hledáme si místečko a pohodlně se usazujeme. Marko jde spálit oblečení, ve kterém putoval. Chce symbolicky ukončit Cestu. Pak si vykládáme a pozorujeme slunce, jak se přibližuje k vodní hladině. Je to něco úžasného. Západ slunce byl nádherný! Jakmile slunce nejde vidět, tak se lidé zdvihají a začínají odcházet. Já s Markem ještě sedíme a vykládáme. K nám se přidávají další lidé. Pak všichni postupně odešli, ale Marko už nějak odejít nemůže, vypil to víno a nohy mu vypověděly poslušnost. Do ubytovny ho musím odnést, takže nám cesta trvala místo 45 min asi 2 h.

Ušel jsem 34 km a utratil 15 €.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz