Hlavní obsah
Lidé a společnost

Do práce mě nedostanete. Mě živí máma

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Foto: Pexels

Moje známá už neví kudy kam. Před dvěma lety přijala pod svá křídla rozvedenou dceru s dítětem a od té doby je oba živí ze svých peněz.

Článek

Kamarádka mojí maminky žije ve vlastním bytě a pobírá slušný starobní důchod. Na první pohled to vypadá, že si ve zdraví a spokojenosti užívá zaslouženého odpočinku, ale zdání klame. Ve skutečnosti je obětí sprostého vykořisťování ze strany jediné dcery, která u ní po rozvodu zapustila parazitické kořeny.

Mladá žena si v minulosti užívala pohodlného života líné hospodyně. O domácnost pečovala jen sporadicky a jídlo nechávala vozit z restaurace. Před lidmi sice vystupovala jako reprezentantka jisté kosmetické značky, nicméně svou aktivitou si nebyla schopna vydělat ani na slanou vodu. Jejímu manželovi to nevadilo do té doby, než ji jednoho odpoledne přistihl v autě s cizím mužem.

Nevěrnice se rozvodu nijak nebránila, neboť považovala za samozřejmé, že se jen plynule přemístí do péče svého milence. Zde však nečekaně narazila. Zaskočený muž s podobným scénářem nepočítal a vycouval dříve, než k tomu došlo. Čerstvě rozvedené ženě bez trvalého příjmu nakonec nezbylo nic jiného, než i s desetiletou dcerou zakotvit v bytě své dobrosrdečné matky.

Maminčina kamarádka se za svou dceru stydí, a proto všem známým tvrdí, že si slušně vydělává distribucí kosmetiky. Pravda je však taková, že jen lelkuje po kamarádkách, kterým tu a tam vnutí krém nebo řasenku. Do opravdového zaměstnání se rozhodně nechystá, neboť moc dobře ví, že ji máma nikdy na ulici nevyhodí. Jejím nářkům se jen vysmívá a při ostřejší výměně názorů uraženě odchází se slovy: „Každý rodič se má o své dítě postarat. Mně nikdo barák nepostavil, takže budu tady.“

„Vůbec nevím, jak ji mám do té práce dostat,“ stěžovala si stará paní mé mamince. „To mám před ní zamknout lednici? Nebo jí mám sebrat klíče od bytu? Takhle alespoň vím, že je o malou postaráno.“ Utrápená matka se nakonec nad svým neštěstím rozplakala: „Vždyť já ani nemůžu umřít. Ona vůbec není schopna se o sebe postarat. Možná by bylo lepší, kdyby šla malá k tátovi.“

Přemýšlela jsem o tom, co bych matčině přítelkyni poradila, ale nic kloudného mě nenapadlo. Podle mě se ocitla v pasti, ze které není cesty ven. Je vydírána skrze vnouče a takový tlak neustojí snad žádná milující babička. Samotnou by mě zajímalo, jakou radu by v tomto případě vytáhl z rukávu erudovaný odborník.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz