Hlavní obsah
Rodina a děti

YouTube kanál Like Nastya. Sladká past pro mé tříleté sluníčko?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: YTB

Like Nastya: Party

Když se moje tříletá dcerka poprvé setkala s kanálem Like Nastya na YouTube, byl to jako blesk z čistého nebe.

Článek

Barevná videa, chytlavé melodie a roztomilá Nastya v hlavní roli uchvátily mou dceru natolik, že se z nich stala neodolatelná zábava. Jako otec jsem se s úžasem i mírným znepokojením díval, jak se můj malý poklad noří do světa plného blyštivých hraček, extravagantních outfitů a bezstarostných dobrodružství.

Není těžké pochopit kouzlo Like Nastya. Jasné barvy, chytlavé melodie a jednoduché příběhy dokáží upoutat pozornost i těch nejmenších. Moje dcerka se s Nastyou směje, tančí, zpívá a prožívá spoustu dobrodružství. V jejích očích je to svět fantazie a bezstarostné zábavy, ve kterém se můžou stát sny skutečností.

I když se dcerka u videí baví, v mé hlavně vyvstávají otázky ohledně vlivu, který na ni můžou mít. Prezentace Nastyi s dokonalým vzhledem a blyštivými hračkami ve mně vyvolává strach z nereálných standardů krásy a hodnot, které si můžou malé holčičky osvojit. Časté zobrazování nákupů a drahé zábavy zase otevírá téma konzumního životního stylu.

Kanál Like Nastya se stal součástí našeho života. Jestli dobrou, nebo špatnou se uvidí časem. V každém případě se mám na pozoru a snažím se s dcerou o videích diskutovat. Vysvětluji, že svět Nastyi není úplně reálný a že ne všechny hračky a oblečení jsou nutné pro štěstí. S jakým úspěchem zatím nevím. Má ráda růžové šatičky, Barbíny, prstýnky a další cetky, co uzme mamince ze šperkovnice. Na druhou stranu jde se mnou do lesa v maskovaných teplácích opékat buřty a mlátit do mne klackem. Asi to bude v pohodě a nemusím se bát.

Like Nastya je zábavný kanál, který moji dcerku baví. Jako otec si ale uvědomuji i jeho stinné stránky. Snažím se k němu přistupovat zodpovědně. Někdy. Když třeba vařím a potřebuji dceru nějak zabavit, je Nastya super věc i pro mne. To asi moc zodpovědné není. Snažím nabízet i jiné aktivity. Buřty, les, nebo dělat z tatínka princeznu.

Tento článek je pouze mým osobním pohledem na kanál Like Nastya. Vnímám, že každý rodič má na tuto problematiku svůj vlastní úhel pohledu a přístup. Doporučuji mít se na pozoru, aby se vám z dcerušky nestala další Nastya.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz