Hlavní obsah

Senioři by měli žít v domově důchodců. Hlasitý poslech televize a rádia mě obtěžuje, říká Marta (20)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

ilustrační foto.

Myslím si, že by senioři měli stáří strávit v domově důchodců. Protože jejich hlasitý poslech televize skutečně obtěžuje ostatní obyvatele bytového domu. Nedá se spát a je to opravdu k nesnesení.

Článek

Bydlím v bytovém domě a jsem studentkou, která opravdu potřebuje klid na učení. Moje sousedka, paní Helena, je devadesátiletá dáma, která žije sama ve svém bytě o velikosti 3+1. Bohužel je velký problém to, že velmi špatně slyší. Kvůli jejímu špatnému sluchu se na ni nedá skoro dovolat a to velmi často komplikuje komunikaci.

Jejich hlasitý poslech televize mě obtěžuje

Paní Helena má ráda své rádio a televizi, které má pořád přehnaně nahlas. Hraje je skoro nepřetržitě celý den i večer a někdy i v noci. V létě, když je horko a chtěla bych mít otevřené okno, je to opravdu nesnesitelné. Zvuk z jejího bytu je tak hlasitý, že mi znemožňuje soustředit se na studium nebo dokonce usnout. Pořád se mi otřásají stěny bytu a slyším vše, co Helena poslouchá.

Někdy dokonce i do tří hodin ráno, protože nemůže spát. Vůbec si neuvědomuje, že může obtěžovat i ostatní sousedy. Snažila jsem se situaci řešit a mluvila jsem o tom i s dalšími lidmi v našem bytovém domě. Všichni si stěžují na stejný problém, ale když jsme se snažili paní Helenu upozornit, zjistili jsme, že neslyší ani zvonek u dveří. Je to komplikovaná situace, protože ji nechceme nijak omezovat, ale zároveň potřebujeme, aby byl v domě klid.

Senioři by měli žít v domově důchodců

Osobně se domnívám, že by bylo pro všechny lepší, kdyby senioři jako paní Helena žili v domovech důchodců. Tam by měli dostatečnou péči a podmínky přizpůsobené jejich potřebám, a zároveň by to neobtěžovalo ostatní obyvatele v bytových domech. Protože by si všichni pouštěli televizi nahlas a nikdo by toho druhého ani neslyšel. Jenže mít takového souseda denně za zády je noční můra všech.

Zdroje: autorský text a názor Marty

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz