Hlavní obsah
Cestování

Z deníku delegáta: Už vám někdy někdo zakázal chodit na velkou?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Congerdesign/Pixabay

Asi ne, že? Já to štěstí měl. Na Thassosu jsem sloužil sedm let. Z toho pět pod tour operátorem, říkejme mu třeba…, třeba…, tak třeba Briliantis.

Článek

Co je tour operátor? V dané destinaci je to místní oficiální osoba s certifikátem pro podnikání v turistice. V tomto případě v Řecku. Briliantis měl zajišťovat plynulý chod české cestovky (spolu s tou mou ještě další dvě), tedy transfery, výlety, půjčování automobilů klientům kooperujících cestovek, a jiné činnosti. A byl za tuto zodpovědnou činnost všemi českými cestovkami honorován. Ale vykuk zvučného jména k naší nelibosti nic z toho výše jmenovaného nezajišťoval. Bylo to nad jeho fyzické a intelektuální schopnosti. Byl tedy honorován za nic. Brzy jsme pochopili, že si vše výše jmenované musíme zařizovat sami. Pobočka české cestovky v cizině přece nesmí kleknout.

Měl svého pobočníka, jakousi děvečku pro všechno, jménem Vasilis. Byl nám dobrým kumpánem a pomáhal, jak jen to šlo. Najednou, v půlce sezóny, začal být zamlklý, odpovídal kuse, uhýbal pohledem. Po třech dnech mě to už naštvalo a pozval jsem ho na pivo do našeho oblíbeného baru Bumerang. Šel, ale ne moc ochotně. Když jsme se v nálevně posadili, řekl jsem:

„Tak co je?“

Zarytě mlčel.

„Sakra, Vasili, co se děje?“

Vypadal, že má pláč na krajíčku. Nakonec jsem ho rozmluvil:

„Víš, jsem z toho zoufalej! Briliantis ti zakázal kakat v kanceláři. Že prej to smrdí. Ale jelikož je srab a bojí se ti to říct sám, tak to nařídil mně!“

Foto: Pixabay

Tak to je tedy zatím tvůj nejlepší majstrštyk, Briliantisi! Napadlo mě, že bych si s ním tenhle problém měl vyříkat, ale pak jsem myšlenku, s ohledem na jeho intelektuální potenciál, zavrhl.

„A kam teda mám podle něj chodit kakat, Vasili?“

Vasilis vzdychl: „I to už vykoumal! Sem! Do Bumerangu. Prej to je jen kousek…“

Kousek to byl, asi 150 metrů od kanceláře. A tak jsem se podřídil a po zbytek sezóny, i sezón dalších, jsem chodil kakat do naší oblíbené hospůdky. Toaleta byla luxusní a vždy čistě vymydlená. Nikdy nechyběl toaletní papír. A za odměnu jsem vždycky od barmana Josefa dostal jedno skvělé pivko Mythos! Nebo dvě, tři…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz