Hlavní obsah
Lidé a společnost

„Macháně, ty kluku, jak dlouho už dvojničíš?“

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pexels.com

Zaradoval se Nývlt, dvojník následníka trůnu Františka Ferdinanda d’Este, když zjistil, že neškrtí císaře Františka Josefa I., ale svého kolegu z vězení.

Článek

Mít dvojníka je praktické, a to nejen ve filmu Ladislava Smoljaka Jára Cimrman ležící, spící, od nepaměti se uplatňují dvojníci slavných i vysoce postavených. Ať už jde o bezpečnost nebo nadměrnou vytíženost, a jde o téma oblíbené jak v kultuře, tak i v mnoha konspiračních teoriích. Mluví se o dvojnících politiků i umělců, například od šedesátých let se tvrdí, že Paul McCartney zahynul při autonehodě a od té doby místo něho vystupuje někdo jiný.

Dvojníka prý měl Stalin i Lenin, dokonce i Mirek Dušín v románu Jaroslava Foglara Stínadla se bouří, určitě vás ten bídák Daneš, kvůli němuž Mirka považovali za zrádce, také štval. Mě dost. Zkrátka, kde kdo má dvojníka, ač se tvrdí, že každý člověk je jedinečný a neopakovatelný. Určitě i vy znáte někoho, kdo je někomu podobný a možná i vás si občas s někým spletou.

Například syn herečky a spisovatelky Ivanky Deváté Adam Vinklář je velice podobný svému otci Josefu Vinklářovi, a když jeden čas řídil pražský autobus, cestující byli v šoku:

„Mistře, v novinách psali, že jste mrtvý, a vy zatím řídíte autobus!“

Ale tady jde o syna a jak Ivanka Devátá říká, co je na tom divného, když se syn podobá otci? Ano, na tom fakt nic zvláštního není. To zpěvačka Yvonne Přenosilová zase byla podobná herečce Jiřině Jiráskové. Jednou jsme spolu byly kupovat gauč a prodavač, který nás obsluhoval, se s ní nadšeně loučil:

„Až večer klukům v hospodě řeknu, že jsem dneska prodal gauč paní Jiráskové, tak mi to neuvěří!“

„Tak tím jsem si jistá,“ pronesla Yvonne. Paní Jirásková byla v té době už takřka deset let po smrti.

Ale nejen slavní mají své dvojníky. Já ho mám zřejmě také. Včera mě v nákupním centru chytila za ruku neznámá žena:

„Hele, nedělej, že mě nepoznáváš! Když jsi potřebovala půjčit peníze, to jsem ti byla dobrá, co?“

Byla jsem tak překvapená a zmatená, že jsem se zmohla na tu nejhloupější reakci: „A kolik ti dlužím?“

„Tak ty jsi nejen zlodějka, ale ještě k tomu máš sklerózu,“ osopila se na mě neznámá a tím mě naštvala. Rázně jsem od ní odpochodovala, jenomže tím jsem se vzdala možnosti poznat svou dvojnici a teď mě to mrzí. Vážně bych se s ní moc ráda seznámila.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz