Hlavní obsah
Cestování

Jsem chudý, proto létám na dovolenou s All inclusive

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Sezóna dovolených je v plném proudu a část z nás začíná zjišťovat, že jejich na první pohled levná dovolená až tak levná nebyla.

Článek

Každý rok vyrazím, jako většina lidí, na dovolenou někam za hranice naší malebné republiky. Za těch pár let, co jsem na tomhle světě, už mám těch dovolených za sebou pěknou řádku. Cestoval jsem do zemí Evropy i mimo ni, dopravoval se vlakem, autem i letadlem, a zažil jsem turistiku se stanem na zádech i bezstarostný relax s neomezeným přísunem jídla a drinků na pláži. Srovnání bych tedy měl a to hlavně cenové.

Kdysi jsem žil v domnění, že letecké zájezdy do pěti hvězdičkového hotelu na pláži s All inclusivem jsou jen pro movitější klientelu a nám, kteří se vyloženě netopíme v penězích, musí stačit kamenitá chorvatská pláž v kempu s paštikou a chlebem. Opak je ale pravdou. Jestli hodláte strávit týden pod stanem, pít vodu a jíst konzervy z diskontu, pak možná ušetříte. Pokud si ale chcete zajít alespoň párkrát na drink do místního baru, nebo si dát jídlo v restauraci, můžete být nemile překvapeni až si spočítáte, na kolik vás nakonec vaše „levná dovolená“ vyšla.

Právě jsem se vrátil z Polska, kde jsem strávil čtyři dny u Baltského moře. Mělo se jednat o tzv. „Low Coast“, tedy nízko nákladovou dovolenou, ale už první den jsem byl vyveden z omylu. Hotel u pláže se snídaní v ceně byl jediný vyšší výdaj, se kterým jsem počítal. Že se cena za jídlo a pití během tak krátké doby vyšplhá na cenu rovnou ubytování, jsem ale nečekal. Oběd v restauraci, nebo fast foodu totiž není zrovna levnou záležitostí ani v Polsku, kde jsou ceny oproti Česku ještě relativně při zemi. A pokud nechcete každé sousto zapíjet kohoutkovou vodou, připočítejte si k ceně jídla dalších alespoň 20 %. Pokud se chcete k večeru odreagovat v nějakém z místních barů u drinku nebo sklenice piva, nečekejte ceny, na které jste zvyklí z českých hospod. Hlavně pivo stojí ve většině Evropských zemích minimálně dvojnásobek našich cen, takže za jeden večer v baru se dá celkem slušně provětrat peněženka.

Oproti tomu dovolená letadlem do resortu s All inclusivem se může na první pohled zdát přemrštěně drahou alternativou. Ceny těchto zájezdů se běžně pohybují kolem dvaceti tisíc na osobu a týden. Jste si ale jisti, že Vás týden v Chorvatském kempu na vlastní pěst nevyjde dráž?

Zatímco na dovolené bez předplaceného stravování je celková cena zájezdu dosti variabilní (záleží na apetitu), cena dovolené s předplaceným All inclusive nemusí nijak přesáhnout předem zaplacenou částku. Nemusíte se nijak omezovat v jídle a pití, nemusíte se o nic starat.

A proč je tedy podle mě dovolená na vlastní pěst pro bohaté a luxusní pobyty s All inclusive pro chudé? Jednoduše proto, že dovolená je od toho, aby si člověk odpočinul, odreagoval se, nic neřešil, a to ani své finance. Ty na dovolené s All inclusive řešit určitě nemusí. Zatímco v místech, kde je odkázaný na to, co a za kolik nabízí místní restaurace, si musí rozpočet stále hlídat. Samozřejmě si můžete přivézt své jídlo, nebo si vařit, ale je to pak opravdu ta zasloužená odpočinková dovolená?

Anketa

Jak trávíte dovolenou?
V hotelu s All inclusive
73,2 %
Ubytování bez stravy a jíme v restauracích
12,9 %
Ubytování bez stravy a vaříme si
5,9 %
Vozíme si jídlo s sebou
1,1 %
Nejezdíme na dovolenou
6,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1956 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz