Hlavní obsah
Umění a zábava

Pyšná princezna nebo Bob a Bobek, filmaři se snaží sedřít nostalgii z kůže

Foto: Pexels.com

Asi jste si ráčili všimnout, že nejen v Hollywoodu, ale i u nás se ujal trend ždímání nostalgie. Zcela ,,nové" výtvory bych je rozdělila na dvě hlavní podskupiny.

Článek

Za prvé, místo vymýšlení nových věcí se buď znovu zpracují staré filmy, jenom je oblečeme do modernějšího kabátku, nebo vezmeme postavičky ze starších příběhů a převedeme je do našeho moderního světa.

Nejspíš bychom mohli vytvořit ještě třetí kategorii, kde vezmeme vedlejší postavu ze staršího příběhu a vytvoříme příběh o jejím původu apod., ale to se celkem kryje s druhou podskupinou.

Čtvrtý oddíl by mohli tvořili filmy typu: obšlehli jsme scénář jiného slavného filmu, ale snažili jsme se, aby to nikdo nepoznal. Zde by se hodilo zmínit filmy To nic, drahá, který byl v podstatě předělávkou filmu Stepfordské paničky (2004) a těm zas předcházely Stepfordské paničky (1975). Jenomže tyto filmy nám docela dobře zapadají do první kategorie.

Jenom za posledních pár měsíců se nám tady objevilo hned několik takových pokladů. Bob a Bobek ve filmu: Na stopě Mrkvojeda, Pyšné princezna, Vrána, Hrabě Monte Christo, Čarodějka, a další takové filmy se ještě hodlají objevit v našich kinech a na streamovacích platformách.

Ačkoliv z předešlých řádků vyplývá, že předělávky a všemožné adaptace jednoho a toho samého motivu se nám tady objevují pomalu od začátku historie filmařského řemesla. Už jen takový Drákula nebo Sherlock Holmes byli předěláváni už několikrát a stále nám to asi ani moc nevadí.

Obzvlášť pokud se takové postavy zhostíte s úctou nebo originálně, nebo ji pro diváky nějak zajímavě pojmete. Ne vždy se však Váš záměr musí setkat s pochopením.

Holt ne každému se zavděčíte příběhem, kde se T-Rex setká se slavným Sherlockem Holmesem (Sherlock Holmes: Záhada potopené lodi od studia Asylum, studio jež je zárukou „kvalitního filmového zážitku“).

Možná některým ani nevoněl Reinfield, příběh Drákulova sluhy, kde slavného Pána temnot ztvárnil živoucí meme Nicolas Cage. Kupodivu se mi film docela líbil, i když ne všem se musel trefit do chuti a měl své „mouchy“ (mrk, mrk).

Možná největším morem těchto filmů se stal ten neodbytný dojem, že nám filmový průmysl snaží něco prodat, ačkoliv už nemá, co nabídnout.

Stále máme v živé paměti film a už se chystá další jeho adaptace. Proč bychom se měli dívat na kopii předlohy, která se nám může líbit mnohem víc.

Kupříkladu nový film s Bobem a Bobkem trpí tím, že to nejlepší i ušáci odbyli za socialismu. Králíci byli hlavními aktéry a hybateli děje. Chtěli pomáhat, chtěli pracovat, prostě se zvedli a šli za dobrodružstvím.

Novější animovaná série Bob a Bobek na cestách byla nesmyslně uječená a křečovitá jako spousta jiných dnešních seriálů. Dva hlavní představitele čarovný klobouk někam vyklepl, něco se odehrálo, řekli nějaké rádoby moudro, Uber cylindr je zase nabral a odletěl s nimi pryč.

Pointa? Děj by se vlastně bez nich v klidu obešel a byli nahraditelní. Pokud by někdo vymyslel zcela jiné dvě postavy a dal je místo nich, fungovalo by to stejně. A tímhle trpí i nový film, jenomže dvě no name postavy se těžko prodávají, zato tihle dva jsou superhvězdy, které nemusíte divákům dvakrát představovat.

Můžu klidně pokračovat v pitvání dalších podobných případů, ale myslím si, že to bohatě stačí. Případů, kdy se z Vás studia snaží pomocí nostalgie vyluxovat vaši peněženku, je víc než dost.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz