Článek
Můžete mít hollywoodský rozpočet, přesto natočíte projekt, který naprosto propadne. Nebo Váš film není přijat v tehdejší domě širokou veřejností a časem se z něj stane kultovní klasika. Nebo vše od základu poděláte.
Každý už někdy viděl filmové dílo, který bylo tak špatné, až se na něj nedalo dívat, nebo tak špatné, až bylo dobrý.
Dnes se podíváme především na pokračování a remaky slavných filmů, která se spoléhala především na úspěšnost svých úspěšných předchůdců.
Nebýt hlavně ČSFD, na spoustu těchto skvostů by se rychle zapomnělo a u nás v zámoří možná ani bohužel (bohudík) nevědělo.
Maska Junior (2005)
Maska z roku 1994 byla prvním úspěšným filmem Jima Carreyho a skvělým startem herecké kariéry Cameron Diaz.
Sice se jedná celkem o prostou a předvídavou komedii, ale stojí za shlédnutí. Vtipy, efekty i děj jsou skvělé a ani dnes neurazí. To se nedá říct o její následnici plnou no name hvězdiček.
Vizuál strašný, děj nic moc a nejlepší herecký výkon podal pes.
Příběh začíná Lokiho návštěvou Země (hm, je mi to nějak povědomé…). Ten hledá svou dřevěnou masku z prvního dílu.
Mimochodem, o svázanosti masky se severským bohem se mluví i ve filmu s Jimmem Carreym.
Tu však najde pes a donese ji svému páníčkovi, který si ji později nasadí, pak má koitus se svou přítelkyní a Lokiho geny, který chce svou masku, se přenesou na jejich syna… Jo, je to kravina. Následuje už jen souboj s Lokim a vzájemná rivalita mezi čerstvě narozeným dítětem a psem rodinky.
Titanic II (2010)
Herci, z nichž Vám ani jeden není povědomý, strašný vizuál, parazitování na slavných filmech, ploché herecké výkony, děsivý scénář a ještě horší provedení.
To je filmové studio Asylum, a přiživování se na slavných dílech je jejich specializace. Tyhle rádoby filmaře by neměl nikdo nechat natáčet ani chvějící se list, ti by zkonili i to.
Jenomže oni jsou tak špatní, až jsou v tom dobří. A záhadné finanční praktiky filmového průmyslu nebo fanoušci hrozných filmů je nenechají ve štychu.
Děj je samozřejmě jednoduchý, navíc pokud se v českém překladu názvu objeví podtitulek: Historie se opakuje.
Po sto letech vyplouvá zcela nový Titanic. Co by se asi tak mohlo stát? Tak doufám, že to tentokrát všichni přežijí. Nebo by se na ty dveře alespoň mohli vejít oba hlavní hrdinové.
Pomáda 2 (1982)
Skoro stejný příběh, jenom jiní herci, mezi kterými se vyjímá jenom Michelle Pfeiffer. Jenomže svého předchůdce prostě nepřeválcovali.
Druhá pokračování jsou málokdy opravdu potřeba a nepůsobí zrovna dvakrát nenuceným dojmem. Všem je jasné, že si od nich filmaři slibují především prachy, a ještě více prachů.
Hříšný tanec (2017)
Co línějšího existuje, než převzít funkční scénář filmové klasiky a natočit ji znovu, a znovu, a znovu… Jaký je můj dojem z této recyklované multi kulti srajdy?
Mladší generace pro tyto případy mají geniální slovo převzaté z angličtiny, je to prostě cringe.
Za samotné herce je Vám trapně a o závěrečném tanci ani nemluvě. Patrick Swayze a Jennifer Grey podali excelentní taneční výkon, oproti nim působí vystoupení nynějšího páru jako vystoupení dětí z mateřské školky.
Hlavní hrdinové, především mužský představitel nevypadá vůbec sympaticky, stejně jako zbytek obsazení. Natahovaný děj, ani dlouhá stopáž také ničemu nepomáhají.
Hříšný tanec 2 (2004)
Jedná se o oficiální pokračování původního filmu. V některých ohledech by však snímku prospělo, pokud by jel sám za sebe a měl vlastní originální jméno.
Hlavní děj je ale v základu stejný, akorát se odehrává během revoluce na Kubě proti prezidentu Batistovi v roce 1958. S prvním filmem má společný opravdu pouze název, a na to film trpí nejvíce.
Dvanáct do tuctu (2022)
Možná znáte verzi z roku 2003 se Stevem Martinem která je remakem filmu Cheaper by the dozen (1950), nejedná se sice o filmový skvost, ale je milionkrát lepší než verze od Disneyho.
Abychom nikoho neurazili, musíme mít ve filmu všechny děti různých barev pleti, jedno z nich je na vozíčku. Nejedná se ani o klasickou rodinu, jde o patchwork family, která navíc adoptuje indického chlapečka.
Vše působí křečovitě, děti nepůsobí tak přirozeně jako v dřívějších filmech a celkově se dost tlačí na woke strunu. Prostě děs.
Saxána a Lexikon kouzel (2011)
To je hnus velebnosti! Českou a světovou kinematografii nemohu sice házet do jednoho pytle, ale musím si trochu rýpnout.
Hvězdně obsazená rodinná komedie se samými hereckými esy, původním autorským duem, Macourek a Vorlíček, a takhle to dopadlo! Zvláštní CGI pohádkový svět na kouzlu moc nepřidal.
Film pojednává o dceři Saxány (Dívka na koštěti (1971)), která prohrabává věci na půdě a najde maminčin lexikon, s jehož pomocí se dostane do pohádkové světa, kde řádí komiksový padouch Crashman. A to vlastně stačí, o ničem jiném to ani není.