Hlavní obsah
Bydlení

Bezohlednost některých obyvatel sídlišť je zarážející

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: StockSnap, Pixabay

Pokud žijete, nebo jste žili na sídlišti, určitě máte nějakou svou historku o tom, čeho všeho jsou nájemníci schopní. Mně to došlo vlastně až včera, když se na náš balkon začala hrnout voda z balkonu nad námi.

Článek

„Jste vy normální?“ zařvala jsem směrem nahoru podrážděně, ale má otázka zůstala bez odezvy až do chvíle, kdy zařval můj muž.

„Praskl bazének,“ pípl polohlasem mužský hlas nahoře. Žádná omluva ani nic jiného. Voda v tu chvíli přestala téct, což by se při prasklém bazénu prostě nestalo, nicméně za posledních pár týdnů se toto stalo už potřetí.

Poprvé, to byl jen čůrek s tím, že sousedovic malá vylila vodu na pití. To se může stát, to je jasné. Pro nás je to ale problém, protože máme na balkóně koberec a za pěkných dnů i polštáře, aby si tam mohly děti hrát. Všechno bylo mokré.

Podruhé nás to mělo varovat, ale mysleli jsme si, že jsme to vyřešili klidnou domluvou. Bylo to za velké bouřky. Opravdu silně hřmělo a pršelo a my jsme měli všude otevřeno, aby se vyvětralo horko. Umývala jsem v kuchyni nádobí, když jsem uslyšela silný šplouchavý zvuk. Šla jsem se podívat na balkon a zjistila, že se soused jal vylívat bazének z osmého patra.

Netuším, jestli si myslel, že se to v té bouřce ztratí, udělá to efekt Niagárských vodopádů a dopadne to metr od baráku, ale pokud ano, tak se spletl. Samozřejmě prolil všech sedm pater až dolů a my, protože jsme hned pod nimi, měli vodu až v obýváku. Těžko říct, jestli se v ní vůbec koupalo jejich dítě, protože nám z vrchu balkonu visely chuchvalce chlupů od psa.

Po tom, co jsem na ně tehdy zavolala, ať nelijí vodu z balkonu, se můj muž zvedl a v klidu jim šel říct, že tam máme koberec, polštáře… a ať tam nic nelijí. To bylo asi před týdnem, možná dvěma. No a včera znovu a to už na mě bylo moc. Jakoby nestačily celý rok chlupy ze psů a celou zimu zbytky z krmítka pro ptáčky, co si nainstalovali na zábradlí místo na parapet.

Ano, takové drobnosti jsou na sídlištích spíš normální. Člověk to tak ani nebere. Ale vylívat bazén z osmého patra? Koho něco takového napadne? Běžně na balkonech přece lidi suší prádlo a mají posezení.

Lidi jsou fakt různí a je potřeba se snažit zvládat vztahy se ctí, no někdy je to vážně těžké.

Musím ale říct, že je v našem domě relativně klid a se sousedy vycházíme dobře. To ovšem neznamená, že je necháme lít nám vodu na hlavu. Což mi připomíná, že tito nás vytopili hned první týden, co se nastěhovali. Asi Mokrý banditi nebo co.

Tady u nás se dějí spíš takové ty standardy jako počurané výtahy nebo chodby od psů, sem tam něco rozsypáno nebo vypadnuté odpadky z vynášených košů. V bytě to snad zvednou a uklidí, ale na chodbě je jim to jedno. Je to ostuda, ale jim to nevadí.

Na druhou stranu jsem vděčná, že je to jenom toto, protože podle zkušeností jiných lidí, by to mohlo být mnohem horší.

Máte taky nějaké podobné zážitky se sousedy? Napište do komentářů. Nemusí to být jen na bytě. Sousedé jsou všude.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz