Článek
Budu velice konkrétní a shrnu to v 6 bodech:
1. Zná priority a cíle a jasně je komunikuje
Výsledek: lidé vědí, kam organizace směřuje a co je důležité.
2. Pravidelně a často dává zpětnou vazbu na výkon i chování
Výsledek: Lidé vědí, co je vhodné/nevhodné chování a výkon a znají hranice.
3. Řeší konflikty, když přichází
Výsledek: Problémy nezahnívají, atmosféra je průběžně čištěna, je jasné, co je ok a co není.
4. Umí do týmu odkomunikovat změny a nepříjemné informace
Výsledek: Lidé vědí na čem jsou, změny pro ně nejsou náhlé a překvapivé.
5. Rozvíjí své podřízené volbou úkolů, specifickými aktivitami, koučováním
Výsledek: Lidé vědí, že je o ně zájem, mají prostor dělat to, v čem jsou dobří, jsou motivovaní, méně náchylní k odchodům.
6. Zná své místo a svou roli a je v nich pevný v kramflecích
Jde po výsledcích, ale také buduje vztahy. Jeho „MY“ je jeho organizace, ale také tým podřízených. Efektivně přenáší cíle na své lidi, ale nepapouškuje vše, co padá shora.
Mohl bych jmenovat dalších X věcí, ale stačí těchto 6.
Víte, co takto kompetentní manažer znamená pro svého nadřízeného?
Že se může věnovat své práci. Klientům. Strategii. Rozvoji. Čemukoliv aktuálnímu.
Pokud je každá úroveň vedení kompetentní a naplno zvládá svou roli, celá organizace může být mnohem efektivnější v naplňování svých cílů. Ruku na srdce: