Hlavní obsah
Názory a úvahy

Ani pořad „Praha ožralá“ nepomůže České televizi získat přízeň odpůrců

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Svérázný průvodce po pražských hospodách, výčepech a kořalnách, vycházející z bestselleru Radima Kopáče a Petra Stančíka, nese název Praha ožralá.

Článek

Název je lehce kontroverzní, ale proč ne? O to více zájmu vyvolá. Není to první „pivní“ pořad vysílaný na České televizi. Můžeme zmínit například O pivu & U piva, Příběhy starých hospod nebo Zelené zlato. Ani jeden z těchto pořadů svým názvem rozhodně nezaujme tak jako Praha ožralá. V tomto ohledu je třeba tvůrcům dát za jedna.

Kdo je cílovka?

Název lehce spojený s vulgární mluvou pomáhá vyvolat první emoce. Zatímco od Zeleného zlata očekáváme spíše dokument a od Příběhů starých hospod příjemné toulky do minulosti, od Prahy ožralé čekáme spíše chlastání. Pokládám si tedy otázku: Kdo je cílová skupina? Kdo je divák, kterého má tento pořad zaujmout? Ten, který se zajímá o pivní kulturu a pivní rozmanitost, nebo naopak ten, který denně vypije deset piv a je mu jedno, jak chutnají? Hlavně, že to „dává“?

Odpůrce si nezískáte

Dalo by se čekat, že si pořadem Praha ožralá bude chtít Česká televize naklonit určitou skupinu lidí. Odpůrce veřejnoprávního média, kteří ho podezírají z nadržování jedné straně, z provládní orientace nebo z šíření dezinformací. Jistě správně tušíte, o jakou skupinu jde. Název by je mohl zaujmout, a tak třeba i dají šanci prvnímu dílu. Ale ten je neosloví. Nevím, jak jsou na tom ceny teď, ale před rokem zde stála Plzeň 57 Kč a dvanáctka Kozel 45 Kč. To není úplně cena, kterou by výše zmíněná skupina lidí akceptovala.

Třetí představená Galerie piva je naprosto mimo jejich možnosti. Jak chuťové, tak cenové. Craftová piva rozhodně patří k tomu nejdražšímu, na co v hospodách narazíme. Znalce a fanouška potěší, ale pivaře jedoucího jen na výkon zákonitě odradí. A tak vidí v pořadu už druhou hospodu, která je mimo jeho zájem. Mimochodem, umístění na Krymské ulici odrazuje i mě, protože nejsem moc nakloněn hipsterské komunitě, která kolem téhle ulice vznikla.

Hostinec Na Schůdku by už možná zaujmout mohl. Gambáč a Plzeň. Nabídka, která pro potenciální cílovku vypadá slibně. Před půl rokem byly ceny 50 a 60 Kč. No, tohle může odrazovat. A protože hospodský čepuje, jak se má – tedy na hladinku, a nikoliv na pětkrát s pěnou připomínající zmrzlinový pohár – ani tahle hospoda nebude mít u potenciální cílovky šanci.

Pro koho tedy?

Po shlédnutí prvního dílu si vlastně říkám, pro koho Praha ožralá vlastně je? Mě, jako normálního pivaře, který rád vyzkouší něco nového a zároveň ocení i tradici, pořad zaujal. Jen ten vulgární název mě odrazuje. Pokud má pořad cílit na odpůrce České televize, tak název sedí přesně. Ale výběr hospod do jejich konceptu vidění světa příliš nezapadá. Takže mám jasno: Praha ožralá přízeň odpůrců České televizi opravdu nepřinese.

Anketa

Líbí se vám pořad Praha ožralá?
Ano, líbí se mi
12,5 %
Celkem do jde
20,8 %
Neznám, neviděl jsem
41,7 %
Mohlo by to být lepší
4,2 %
Ne, nelíbí se mi
20,8 %
Celkem hlasovalo 48 čtenářů.

Zdroj: https://www.ceskatelevize.cz/porady/15382578295-praha-ozrala/, https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/, https://www.facebook.com/hostinecucernehovola/, https://www.facebook.com/naschudku/, https://www.facebook.com/GaleriePiva/

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz