Hlavní obsah
Rodina a děti

Jak vařil můj dědeček

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: A. Barešová

Většinou se vzpomíná na babiččino vaření asi proto, že dědové moc nevařívali.

Článek

Přesto bych nerada svému jedinému dědovi, kterého jsem poznala, křivdila. Ani on nás nenechal umřít hladem, a to jsme spolu prožili o prázdninách nejeden týden. Obvykle ale jen ohříval to, co uvařila babička a přiznám, že si vůbec nepamatuji žádné teplé jídlo z jeho kuchyně. On ohřívané zrovna nemusel a jako starý tramp žil docela skromně. Nejvíc si ho vybavuji, jak si lámal do melty suchý chleba, a to mu nejvíc chutnalo.

Děda bývával doma, protože byl nemocný, ale péči o mě se ségrou zvládnul. Posledních pět let trávil od jara do podzimu v lese v dlouhodobě vypůjčené chatě. To byl jeho svět a tam se taky „oddělal“, jak říkávala babička. Já si to nemyslím, kdyby nebyl tam, krmil by holuby na Vyšehradě, a to by ho určitě tak nebavilo.

Babička chodívala večer z práce pozdě domů a pokaždé měla postavenou vodu na sporáku, aby se mohla umýt v lavóru, na stole talířek s večeří, aby nešla spát hladová a k němu na lístečku vzkaz plný srdíček a hezkých slov. A tak jí každá večeře musela doopravdy chutnat, i když to byly jenom sardinky, kousek chleba se sýrem, uvařená vejce nebo kousek salámu.

Na chatě pak děda pravidelně opékal na ohni špekáčky. A k tomu jsme zpívali a do půlnoci budili celý les. Moderní dědečkové určitě aspoň grilují a když se rozhlédnu jen kolem sebe v rodině, tak jeden vaření miluje, jeden dělá klobásy a já sama jsem manžela pár teplých jídel pro přežití taky naučila. Jenom mi není známo, jestli všichni svoje dílo podávají v kompletním menu i s láskyplnými lístečky.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám