Hlavní obsah
Názory a úvahy

Kašlu na vrásky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: A. Barešová

Žijeme v době, kdy nás obklopují informace, média, nabádají nás k určitému životnímu stylu, ukazují fotografie dokonalosti, předurčují, co je správné a co ne.

Článek

Ovlivňuje nás to, ať chceme nebo nechceme a snažíme se využít těch informací k tomu, abychom se zdokonalili. Proč ne? Pracovat na sobě je v pořádku, jenomže ne každému se povede dosáhnout cíle, každý jsme přece jiný, reálné tělo se nedá retušovat a tak se někdy stává, že dívky ztrácí sebevědomí a trpí nejistotou, ačkoli vypadají skoro jako bohyně.

Napadlo mne, že v tomto ohledu jsem měla dospívání mnohem jednodušší. Televize byla v plenkách, časopisy černobílé a tak jsem se nechala inspirovat v oblasti módy okolím, nápady svojí maminky, výtvory šikovných rukou mojí babičky a hlavu si s tím nedělala. Babiččiny zákaznice bývaly štíhlé i silnější a všem to slušelo. Vystupovaly jako dámy, mluvily hezky a slušně, bývalo příjemné poslouchat jejich rozhovory a mně připadlo přirozené, že je každá jiná a žádná není jako prut. Posedlost štíhlostí tenkrát ještě nebyla v módě, značková kosmetika nebyla k sehnání a tak jsme se tím nezabývaly a soustředily se na jiné věci.

Když jsem byla uváděna do společenského života, tedy v době tanečních, babička ušila krásné šaty a každý pátek nastal rituál. Našlehala jsem si bílek s citrónovou šťávou, nanesla na obličej, nechala půl hodiny působit a moje pleť byla krásně světlá a čistá. Pak jsem si umyla hlavu, vyfénovala kudrliny a přišmrncla oči řasenkou. Tím byl celý rituál u konce. Babička mi říkávala, že ona v mládí kvůli pleti lila do vody smetanu, aby byla krásnější. S jejími radami a laskavou pomocí nás nikdy nenapadlo, že nesplňujeme kritéria pro hezká děvčata a tím nám odpadla spousta starostí. Připadaly jsme si jako super star i s velkými zadky.

Proto si myslím, že krása není nejdůležitější. Nedokonalosti přece lze zakrýt, vylepšit a když to nejde, tak zaujmout jinou předností, která může všechno zastínit. Sebelepší make up nezakryje nedostatek smyslu pro humor a vystupování, podle kterých si tvoříme celkový dojem. Takže je dobré řešit celek a nezabývat se malichernostmi. Holky, vrásky od smíchu vás dělají naopak krásnější a zakrýt se dají jenom smíchem. Netrapte se pro ně. Trápení působí povadle, a to je ještě horší.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám