Hlavní obsah
Názory a úvahy

Návrat k přírodě

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: A. Barešová

Možná to bude slátanina, protože zatím nevím, jak to téma uchopit. Ale to je přesně obrázek toho, co se v tomto směru vyskytuje i v našich hlavách, je to téma plné paradoxních protikladů.

Článek

Takový ten „návrat k přírodě“, jestli chápete, co tím myslím, uchylují se k němu někteří jedinci a pak o svém přesvědčení přesvědčují i ostatní. Nic proti, každý věří něčemu jinému, styl je přece od toho, abychom si zvolili ten svůj a řídili se jím, ne? A pak je zajímavé sledovat, jak se každý drží svého stylu.

Uvedu jeden příklad, takový do očí přímo bijící: otázku týrání zvířat.

Třeba moje kámoška má dcery a ty se rozhodly, že budou vegetariánky. Viděly nějaký dokument, kde vraždili kuřata. A tak nejí maso. Kuřata to sice nezachrání, ale ony mají lepší pocit. Kdo vynechá maso, bílkovinu může nahradit něčím jiným, doplní si vitamíny, ostatní živiny může dodat chemickou cestou, některé ale tak úplně ne. Ono, když se člověk ponoří do všeho, co se na toto téma píše, tak žasne, jaké protiklady se dočte. Reklama například říká, že tabletky potřebné látky doplní, jiné prameny tomu nevěří, prý se chemické preparáty správně do těla nevstřebají.

Kde je pravda? Pro mě bylo v tomto směru docela zajímavým vyvrcholením, když jsem nedávno náhodou přečetla vyjádření jedné odbornice. V rámci rozhovoru se jí na doplňky zeptali (tématem byly otázky směřované na toxikologii a potencionální nebezpečí v takových preparátech). Uvedla, že žádné volně prodejné preparáty moc nefungují, takže vlastně kupujícímu nic nehrozí.

Člověka, který je zvyklý hledat skryté významy, jako já, hned muselo napadnout, že veškerá volně prodejná farmacie je vlastně jenom placebo. Teď jsem ale odbočila od původního tématu, i když to rozhodně souvisí. Utrácet za zdravý životní styl, který nemá žádný efekt, je rozhodně neefektivní. A některé preparáty mohou být dokonce zkoušené na zvířatech, což je právě k původnímu tématu. O tom se ale asi tak moc nemluví.

Mám taky kamarádku, která hlídá svůj životní styl poměrně hbitě. Nabízí mi všelijaké preparáty pro zdraví, asi z toho má provize, hlavně pořád mluví o úžasných účincích kolagenu (podrobnosti ovšem neřeknu, to si načtěte jinde). A já na to: „Dám si své dva plátky tlačenky nebo dobrý vývar! Všechno dobré najdeš v praseti!“ Hned jsem dostala novou přednášku, že její úžasný kolagen je z velryb (vlastně to ani nevěděla pořádně). Doufám, že není, a jestli jo, tak si ho na just nekoupím!

Jinou kapitolou jsou ti, co pohrdají kožichy. Kvůli nim jsem nechala svůj kožich molům, protože bych na ulici budila pohoršení. Ano, všímám si těch pohledů! Ale pak vlezu do drogerie, kde se každá zákaznice patlá testery krémů, nakupuje šampóny i deodoranty, voní se toaletní vodou, potírá gelem, vybírá zubní pasty i potraviny testované na zvířatech.

A já si teda myslím, že když přesvědčení a ideje, tak by to mělo být dotažené do konce. Buď o těch zvířatech přemýšlím, nebo ne, anebo si svoje myšlenky radši nechám pro sebe.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám