Hlavní obsah
Názory a úvahy

O nepochopení a škole života

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: A. Barešová

A taky o příčinách a následcích a všem, co s tím může souviset. A tak vůbec.

Článek

Je zvláštní, jak život přináší situace tak, abychom pochopili souvislosti, příčiny a odžili si následky. Někdy přemýšlím, jestli je to zákon schválnosti, ale došla jsem k tomu, že každému je naděleno to, pro co sám nemá pochopení, aby to nakonec pochopil. Snad proto mě postupně opustilo doslovné dodržování zásad, upustila jsem od některých názorů a spoustu toho přehodnotila. Věci se nemají lámat přes koleno, kdo chce moc, ten dostane možnost se přesvědčit, že nemůže mít všechno, že někde musí slevit.

Potká-li někoho „smůla“, jak lidé často říkají nějaké drobné nemilé příhodě, a může to být i opravdové neštěstí, pak tomu obvykle předcházelo něco, proč se to asi mohlo stát. Věci se samo sebou nedějí a každá taková „smůla“ nejspíš bude mít někde nějakou příčinu. Někdy se tomu říká „boží mlýny“, ale já teď nechci psát zrovna o něčem fatálním, i když na ně také věřím, jenomže melou na můj vkus hodně pomalu.

Sama se snažím poučit z chyb a vyzařovat, pokud možno, pozitivní energii, ale nejspíš jsem taky někomu musela ublížit, protože se mi taky smolné zážitky nevyhýbají. Naštěstí se mi to většinou podaří překonat, ne nadarmo se říká, co tě neporazí, to tě posílí, ale na některé zážitky nezapomenu. Bolí to hlavně když to člověk nečeká nebo od někoho, koho považoval za přítele, ale na druhou stranu i přátelé se musí čas od času přehodnotit a třeba ze života vymazat.

Podle numerologie prý se náš život opakuje v cyklech a v každém cyklu dostaneme novou šanci přehodnotit své minulé chyby a poučit se z nich. Pokud se poučíme, máme šanci prožít další život v pohodě a naučit se něco nového, pokud chyby nepochopíme, tak si celý cyklus opakujeme, dokud se konečně nepoučíme.

Někdy nás poučí i ti, od kterých se poučit nechceme. Ale naši učitelé nemusí vůbec vyjít poučeni, třeba skutek, který je zdrojem našeho poučení, vůbec nepochopili a pak se jim vrátí v podobě poučení vlastního. A to jim nejspíš udělí už úplně někdo jiný. Já věřím, že takhle to spolehlivě funguje.

Co vy?

Anketa

Melou Boží mlýny?
Ano
71,4 %
Ne
28,6 %
Celkem hlasovalo 7 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám