Hlavní obsah
Zdraví

Z odkazu pátera Ferdy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: A. Barešová

Alternativní medicínu buď připouštíte nebo vás nezajímá, ale mnoho z ní s úspěchem využívaly celé generace. Například bylinky …

Článek

Přečetla jsem hodně publikací o alternativní medicíně a snad nevím o nikom, kdo by léčivé bylinky zavrhoval. Někdo doporučuje čaje, jiný nabízí jiné formy bylinek, v zásadě se ani moc neliší jejich používání. Další metody pak popisuje každý trochu jinak, zřejmě podle zkušeností.

Pro mě je trochu zvláštní pohled pátera Františka Ferdy, jehož metody mi velmi připomínají to, co vyprávěla babička. Rady jsou velmi jednoduché a obsahují informace, které jsem se jinde nedočetla. Dostaly se ke mně už hodně dávno, možná to bude třicet let. Potajmu, rozmnožené na xeroxu a střežené jako oko v hlavě.

O tom, že jsou v organismu plísně a že je přijímáme s potravou, jsem nevěděla nic. Právě páter Ferda ve mně vzbudil touhu přijít všemu na kloub a zajímat se o různé formy samoléčení. Říkávali jsme tomu jen „babské rady“.

Páter Ferda používal právě „babské rady“ a využíval mocnou sílu přírody. Recepty lze načerpat v knize, která o něm kdysi vyšla, v ní se pojednává i o jeho životě. Většina receptů je jednoduchých. Například hodně sázel na dubovou kůru. Podle jeho receptu prý stačí popíjet odvar z mladých větviček jen týden a tělo se očistí od většiny škodlivin.

Často ji zmiňoval i v jiných receptech, a proto usuzuji, že na očistu těla velmi dbal a považoval za základ každého léčení. Zmiňoval i syrovou cibuli a česnek, i potřebu mít tělo v rovnováze a bránit se zbytečným nákazám, například požíváním špatné stravy. Podle něj by měl prý každý začínat svůj den pozřením teplého nápoje, rozhodně ne studenou vodou. Varoval před plísněmi a uváděl mnoho zdrojů, které mohly být jejich původem. Plísně se vyskytují všude. Požíváme je i s léky a jejich záludnost je v tom, že prý na ně téměř nic nezabírá. Tedy, prý až na očistu dubovou kůrou.

Nechci vás k ničemu přesvědčovat, ani nemám všechny metody ověřené. Popravdě, připadají mi i trochu zastaralé, na řadu neduhů lze s úspěchem vyzkoušet efektivnější a modernější metody. Jenomže jsou chvíle, kdy nezabírá nic a pak si jdu pokaždé pokorně uvařit nějaký ten osvědčený čaj.

Zdroj: Zdeněk Rejdák - František Ferda

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám