Hlavní obsah
Finance

Kdo má nárok na vdovské důchody

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Jak jsme na tom jako starobní důchodci

Jelikož jsem nenašla pomocnou ruku v mém případě vdovského důchodu u našich médií, zde je problém. Nikdy v průběhu života neuvažujete nad tím co bude, když ovdovíte. Jak a z čeho budete žít?

Článek

Můj táta ovdověl v roce 1987. Byl komunistický režim, zákony, které nám zanechal a nezměnily je ani reformy? Proč? Můj táta vychovával 4 děti. Já jsem studovala na střední škole, ostatní sourozenci dostudovávali anebo šli na vojnu. Táta si na finanční stránku nikdy nestěžoval a já jsem si žila spokojeně svůj studentský život. Avšak nyní po těch letech, kdy ostatní zestárli a mají důchodový věk a mimo jiné i nástupem covidu, mě i jeho začalo zajímat, proč neměl nikdy na vdovský důchod nárok. Bohužel, mámě bylo 36 let a jemu 44, když zemřela. Naše zákony stanovují pobírání důchodu jen těm, (dle dostupných informací) kteří dosáhnou důchodového věku v době úmrtí. Tudíž, když jste oba důchodci a jeden z vás zemře, má váš partner nárok na vdovský důchod. V našem případě to prostě nešlo a nejde, protože tuhle hloupost nikdo ještě od komunistického režimu v zákonech nezměnil. Víte, možná se mýlím, ale jestli tenhle článek někdo čte a umí mě opravit - já totiž mému téměř 82letému tátovi neumím vysvětlit, proč on dřel a po manželčině smrti mu stát nijak nepomohl finančně vést domácnost, budu vám vděčná za každé vysvětlení.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám