Hlavní obsah
Zdraví

Rakovina ničí, ale také uzdravuje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels

Na kapačkách a v čekárnách u lékařů je dost času uvědomit si, kým jsme a proč tu jsme. A pokud se nám podaří najít příčinu, která nás přivedla na onkologii, máme napůl vyhráno.

Článek

Rakovina a dítě. Nerozumím, co tím chtěla příroda lidem sdělit. Proto vítám aktivitu lidí, které potkávám na nemocničních chodbách. Lékařů v bílých pláštích, ale také veselých lidí s klaunovským červeným nosem, kteří navštěvují malé pacienty a pomáhají jim vyrovnat se s nemocí, se kterou se i mnohý dospělý vypořádává jen velmi obtížně.

U dospělých je to jinak. Původně jsem chtěl napsat, že rakovina je lékem, ale lépe sedí, že může být terapií. Protože ta vyžaduje součinnost, aktivní přístup. Zvláště, je – li příčinou nemoci stres. A to zpravidla je. Poradil mi kdysi Toník, kamarád z Ústí, že na problémy má spolehlivý recept: „Chceš mít klid, nebo pravdu?“ Pár let mi to vydrželo, ale časem se ukázalo, že klid jsem měl za cenu toho, že nesouhlas, vztek, vzdor jsem dusil v sobě. Ven to šlo chirurgicky, i s kusem onkologické tkáně. Nová cesta ke zdraví vedla přes sebereflexi. Kdo jsem, proč tu jsem, kým komu jsem a chci – li, aby to tak zůstalo. Naštěstí se našlo pár přátel, kteří mě zaměstnali svými problémy, čímž se úspěšně vyhnuli mým nářkům a hlavně, vytáhli mne z ulity mých stereotypů. Výsledkem bylo, že jsem především restartoval své pošramocené sebevědomí. První krok k úspěšné terapii. Více si užívám těch, kdo mě berou takového, jaký jsem. Držím si odstup od těch, kteří mé ego jakkoli ohrožují. S pomocí sloganu: „Nekrm raka!“, se mi to i docela daří. Zdá se, že mám napůl vyhráno. Eliminoval jsem příčiny.

Možná to vyzní pateticky, ale dalším krokem byl návrat k životu. Stačilo si uvědomit, že už ranní probuzení je důvod k radosti. Tělo sice bolí, ale hýbe se bez cizí pomoci. Své problémy a zkušenosti ventiluji, píšu o nich. Další radostná chvilka. A tak se, minutu po minutě, den po dni, raduji z maličkostí a střípek po střípku skládám mozaiku duševní pohody. Někde jsem četl, že příčinou dobré nálady, pocitu radosti, je serotonin. Někdo mu říká hormon štěstí. Dlouho jsem si jeho název nemohl zapamatovat. Ale pomohla mi slovní hříčka, další terapeutická pomůcka: „Serotonin = S**u na to!“ A ono to funguje. Na obě strany! Nekrmím raka a mám klid. A jako bonus jsem také uzdravil své nemocné sebevědomí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám