Hlavní obsah
Umění a zábava

Rakovina tomu vina aneb Terapie řečí vázanou

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Alex

S touto technikou (Mercedes a Moskva 5) bych toho už asi moc nespáchal.

Rakovina nebo covid, stejný je to prevít. Vstoupí do našeho života, vykolejí z pohodlí stereotypu, zaběhnutého rytmu, komfortu, a pase se na našem údivu – „Proč?“ A protože odpověď nepřichází, píšu. Protože když píšu, rak i covid mi jsou ukradení.

Článek

A je to tu zase! Covid bloudí mezi námi, byla naše první reakce. Jen bez vládního a mediálního humbuku. Jsou přece prázdniny. Dcerka týden polehávala, měnila jedno propocené pyžamo za druhým, chvíli měla teplotu v normálu, aby si po hodině 39,6 °C a po další hodině standardních 36,5. Nakonec samoléčbu vzdala. U lékaře se z toho naštěstí vyklubala „jen“ jakási urputná viróza. Pachuť prvotního strachu přesto v ústech zůstala.

Je dnes tak trochu módou vyprávět, jak jsme s příchodem covidu změnili své návyky, výdělečné příležitosti, jak nás těch pár měsíců karantény nejenže rozdělilo, ale i změnilo. Úředníci, manažeři, učitelky s úlevou, někteří s nostalgií, vzpomínají na home office, herci vyprávějí, jak laškovali s podnikáním, herečky, zpěvačky o tom, jak si stouply v supermarketech ke kasám, tedy pokud to tvrzení nebylo součástí scénáře zábavného pořadu. Poměrně hodně lidí objevilo kouzlo rodinného soužití. A ten objev byl pro ně tak převratný, že z toho vzniklo i pár knížek. Já z té doby mám šuplík plný textů, ve kterých jsem utopil pocity osamění, prázdnoty, vnucené izolace, v lepším případě zachytil vzpomínky na časy, kdy bylo vše, jak má být. A kupodivu, mnohé z nich vystihují stav mysli i při jiných diagnózách, než je covid.

Přátelé se mne ptají, co pořád dělám, jak trávím svůj čas

A já odpověď mám stejnou jako včera, a zítra zas

Dělám, že žiji, však ze vzpomínek tyji

Dodržuji 3eR a obličej i ruce nejen před jídlem si myji.

Sedím a píšu, píšu a jitřím příběhy mládí

Příběhy, perličky, jež k rozjímání svádí

Příběhy veselé, i ty, kterým se netleská

Příběhy, kterým se směji, ale až dneska.

Příběhy hledání, z let nálezů a ztrát

Příběhy věčné, i ty, které nikdy neměly se stát

Příběhy osamění, i ty, kdy chlapec dívku svádí

Příběhy kdy čas se vleče, jindy zase jak závodní kůň pádí.

A tak si sedím a tak trošku si i truchlím

Někdy ze snu, jindy ze vzpomínek se budím

Sedím a píšu, občas únavou i tluču špačky

Občas náladu mám, jak do kanálu spadly by mi hračky.

Lidi různí se mne ptají, co dělám, jak trávím svůj čas

A já ptám se sám sebe, říci jim pravdu, či balamutit je, se, zas

A tak si říkám, maně mne napadlo, že lhostejno co odpovím

Fňukáním nic nezískám, proto jak se opravdu mám, nikomu nepovím.

p.s.

Jak se mám, co dělám, přátelé se mne ptají

A já sedím, mlčím a se slovy si hraji

Hraji si a culím se, prudím tím raka i nejbližší své okolí

Jak malé děcko s písmenky, se slovy si hraji. Když píšu nic mne nebolí.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz