Článek
Svůdný název, viďte? Daleko svůdnější než název nějakého erotického románu.
Kolik z nás dělá práci, která nebaví? Kolik z nás nesnáší neděli, protože po ní následuje pondělí? Kolik z nás vykonává tu kterou práci jen kvůli lepšímu platu? Kolik z nás nemůže z práce odejít, protože na něm visí hypotéka? Kolik z nás se po pracovní dobu přemáhá a potlačuje emoce, které mu naznačují, že je potřeba změna? Pro kolik z nás je práce (či kariéra) jedno z hlavních životních témat, před nímž v noci zalézáme pod peřinu a přes den ho okatě ignorujeme?
Etc.
V podobně laděných otázkách bych mohla pokračovat. (Můžete si doplnit svou vlastní.)
Čas na výpověď vydalo nakladatelství Alferia zkraje loňského roku. Není to tedy úplná novinka, ale to vůbec nevadí. U knížek není důležitý status novinky, nýbrž status načasování.
Už si tuhle (jakoukoliv) knížku potřebuju přečíst?
Napsala ji Amy Porterfieldová. nyní bohatá Američanka, kterou živí to, co ji baví a co ji umožňuje žít život, jenž miluje. Navíc ji to živí velmi, opravdu velmi dobře.
A co že to něco je?
On-line marketing a on-line kurzy. Pomáhá jiným ženám zlepšit jejich pracovní život, pomáhá s nalezením jejich pravé cesty, jež nevede do Říma, ale ke snové práci i životu.
Dalo by se říct (a někdo to jistě prohlásí) – co může Američanka vědět o životě Evropanky? Nebo přímo Češky? Amerika je jiná země, nabízí jiné možnosti, jiné nabídky práce, jiné výdělky, je to jiný trh, panují v ní jiné podmínky a možnosti pro podnikání.
To a mnoho dalšího je pravda. Ale Amy je taky žena. Potom to ostatní. A jako taková si na jedné poradě, kde důležitě vysedávali důležití chlápci v perfektně padnoucích oblecích, uvědomila, že chce být na jejich místě. Nechce být po zbytek života v podřízené roli, nechce pouze asistovat muži, nechce jen a pouze pořizovat záznamy ze zasedání.
První část knížky je především, řekněme, povzbuzující (záměrně nechci napsat motivační, protože dnes už je to slovo zprofané a protivné, aspoň získávám tento pocit). Amy totiž vypráví svůj vlastní příběh o pracovní nespokojenosti a o cestě od zaměstnankyně k podnikatelce. O dumání nad tím, že sice chtěla podnikat, ale netušila v čem. O sbírání odvahy. O stanovení cílů. O důležitosti financí do začátku. O chybách, které na cestě k nezávislosti a samostatnosti učinila.
Druhá část nabízí praktické rady spolu s úkoly v oblasti internetového podnikání a marketingu. Je to užitečný manuál, jak si s ledasčím poradit. Zároveň tím, že se Amy nezdráhá zmínit své nezdary, mohou se jich ženy uvažující o podnikání vyvarovat. Stačí si vyzobat, co potřebujete, co je vám k užitku. Je vhodná jak pro ženy, které s myšlenkou na osamostatnění teprve koketují, jakož i pro ty, které již začaly, ale můžou získat nové poznatky a postřehy.
Tip na závěr: Jestli vás to v práci štve, můžete si knížku položit na místo, kde neunikne očím vašich šéfů. Jako provokaci. Třeba je to přinejmenším zneklidní. :)
Porterfield, Amy: Čas na výpověď, vyd. 1., Alferia, 2024






