Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Svazenka. Copak je to za rostlinku?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Átino Putování

Byl krásný letní den, sluníčko svítilo a já si spokojeně vyšlapovala vstříc pramenu říčky Žehrovky. A najednou se přede mnou vynořilo fialové moře.

Článek
Foto: Átino Putování

2_fialové moře

Nebylo to poprvé, co jsem tuhle nádheru viděla, ale stejně mě okouzlila. Vzduch se tetelil v letním horku, vítr jen občas lehce prohrábl fialové vlásky svazenky a já se na ni nemohla vynadívat.

Foto: Átino Putování

3_kvítek svazenky

Pamatuji si, že kdysi jsem ji prvně viděla při cestě na Moravu. Sledovali jsme tajuplné fialové pole z okénka auta a marně přemýšleli, co by to mohlo být. Cestou zpět jsme nevydrželi a k poli si zajeli. Dobře jsem si ji prohlédla a pak už bylo celkem snadné zjistit, o jakou rostlinku se jedná.

I když pokud bych měla být přesná, tak úplně jednoduché to není. Není svazenka jako svazenka. Nejsem žádný velký znalec, a ač jsem se poctivě snažila nastudovat si rozdíly mezi Svazenkou vratičolistou a Svazenkou shloučenou, moc se mi tedy rozdíl poznat nedaří. Pro mě asi dobrý rozpoznávací znak je barva pylu, kdy Svazenka vratičolistá má netypický fialový pyl, kdežto pyl Svazenky shloučené je žlutý.

Foto: Átino Putování

4_kytice

Ale vratičolistá nebo shloučená, fialový pyl nebo žlutý, při pohledu na vlnící se nádheru fialového moře mi to bylo jedno. Vždyť takovouto kytici dokáže uvázat jen letní pole.

Cesta mě však volala dál. Krásky svazenky jsem nechala za zády ve společnosti včel, které pilně poletovaly z kvítku na kvítek, a pokračovala jsem k pramenu Žehrovky.

Zdroj:

Wikipedie, agromanual.cz, včelí obchod, vlastní archiv

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:
Svazenky
Včelí

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz