Hlavní obsah
Cestování

Korálky Hradčanského potoka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Átino Putování

Hradčanský potok

Znáte korálky, které jsou navlečené na šňůrku Hradčanského potoka? Pravda, jsou to spíše pořádné korále. Ale opravdu krásné!

Článek

Hradčanský potok pramení u silnice 268 vedoucí z Ralska do Mimoně. Já jsem však vodu v jeho prameni hledala marně. Neodradilo mě to a vydala jsem se hledat korálky, které ho krášlí. Prvním je Černý rybník. Odpočíval si mimo cesty opuštěně v tichu lesa, nechtěla jsem rušit jeho klid. Pokračovala jsem lesní cestou roubenou hromadami klád.

Foto: Átino Putování

klády

Druhý korálek jménem Vavrouškův rybník jsem však již nevynechala. Nejprve se tvářil, že je zcela zarostlý rákosím, ale po chvíli mi otevřel krásný pohled na svoji vodní hladinu.

Foto: Átino Putování

Vavrouškův rybník

Další cestou jsem našlapovala opatrně, protože se mi pod nohama motaly žabky.

Foto: Átino Putování

žáby cestují

Než jsem se nadála, stála jsem u Strážovského rybníka. Vklíněný mezi stromy si tiše šustil rákosím a naslouchal vodám Hradčanského potoka, které se z něj proudem valily ven, aby pokračovaly dál směrem k rybníku Držník.

Foto: Átino Putování

Strážovský rybník

Foto: Átino Putování

Hradčanský potok pokračuje ve své cestě

Na Držník se vám naskytne krásný pohled již při příchodu, procházíte kolem něj po pohodlné cestě. A pokud jste již trochu unavení, na jeho konci najdete příjemný turistický přístřešek.

Foto: Átino Putování

Držník

Foto: Átino Putování

posezení u rybníku Držník

Po modré turistické značce dojdete k poslednímu z rybníků, který nese jméno potoka. Hradčanský rybník. Začíná jako malý ocásek v lese a postupně se rozšiřuje až k silnici, kde jeho břeh lemuje zábradlí. Můžete se tam v klidu procházet a kochat jeho vodami.

Foto: Átino Putování

Hradčanský rybník

Hradčanský potok však pokračuje ještě dál. Proplétá se lesy pod obcí Hradčany, místy se na jeho březích v hustém houští tajuplně choulí skalky, jinde se kolem něj rozprostře mírumilovná louka. Nakonec se v poklidném místě potkává s řekou Ploučnicí, na přivítanou se obejmou svýma mokrýma rukama a na další cestu se vydávají spolu.

Foto: Átino Putování

soutok

Loučím se s ním pohledem a je to zvláštní představa, že tento malý potůček dopluje společně s Ploučnicí do Labe a s ním až do Severního moře. Budete-li si tedy také chtít pomyslně navléknout náhrdelník z korálků Hradčanského potoka a vydáte se prozkoumat přírodní rezervaci Hradčanské rybníky, vzpomeňte si při pohledu na ně, že voda z nich jednoho dne skončí až tam kdesi daleko na severu…

Šťastnou cestu vodám i vám.

Foto: Átino Putování

a petrklíč nám odemyká jaro

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz