Hlavní obsah
Cestování

Malá místa - Žernovský vodopád

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Átino Putování

Malá místa jsou takové perličky naší zemičky. V turistických průvodcích se o nich sotva dočtete, davy turistů sem nemíří. Často jsou zapomenutá, opuštěná. Možná proto pro mě mají své kouzlo.

Článek

Nedaleko obce Tatobity pramení potok Tisovka, a právě na jeho toku najdete Žernovský vodopád. Jeďte z Žernova směr Sýkořice a zhruba v polovině cesty u odbočky na Křečovice se zastavte.

Nenechte se nachytat jako já. Když jsem k místu dorazila, pod silnicí se průtokem valila voda. Podivila jsem se, že tohle snad nemůže být ten vodopád. Ale dle mapy má být skutečně blízko silnice.

Foto: Átino Putování

průtok pod silnicí

Musíte zajít mezi stromy a po chvilce již uvidíte, jak jeho vody padají z nevelké výšky dolů.

Foto: Átino Putování

mezi stromy sejdete dolů

Všimněte si stromů vlevo od něj. Částečně ve vzduchu je drží silné pletence kořenů. A pokud máte dost fantazie, můžete na fotografii najít hlavu bájného draka, jak z nich shlíží pod vodopád.

Foto: Átino Putování

vodopád s hlavou draka

Místo doporučuji navštívit v době, kdy je hodně vody. Já tu byla při jarním tání a vody bylo opravdu dost. V suchém létě se vám možná tak hezký pohled nenaskytne.

GPS: 50°32'58.270"N, 15°15'58.830"E

Zdroj: vlastní archiv

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz