Hlavní obsah
Cestování

Vrch Brusná

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Átino Putování

Rozhledna Brusinka

Tuhle „Brusinku“ si ke svíčkové nedáte!

Článek

Užívala jsem si další ze svých cest kolem řeky. Tentokrát jsem putovala kolem Moravy. Toho dne bylo příjemné počasí, bloumala jsem v okolí Bludova, pole lahodila mému oku krásnou zelení.

Foto: Átino Putování

Pole

Chystala jsem se přejít do vedlejší vsi, když tu mě zastavila výstavba silničního obchvatu. Mapa mi sice ukazovala, že by se to mělo dát projít, ale s bagry a obrovskými náklaďáky jsem neměla sílu se přetahovat. Rozhodla jsem se přejet jednu zastávku vlakem, abych se tomuto místu vyhnula.

Foto: Átino Putování

Rozcestník u nádraží Bludov

Došla jsem na nádraží v Bludově a zjistila, že vlak mi jede až za hodinu a půl. Tak co s načatým odpolednem? Rozhlédla jsem se a zjistila, že okolím vede naučná stezka Bludovská stráň korunovaná rozhlednou na vrcholu. Nebylo nad čím dumat. Pojďte, jdeme nahoru!

Foto: Átino Putování

Stoupání k rozledně

Cestička se klikatila lesem a než jsem se nadála, vyšla jsem na louku. Nejprve jsem si pročetla pár informací na panelu a pak stoupala loukou k vrcholu. Záhy se přede mnou vynořila silueta rozhledny.

Foto: Átino Putování

Vynoří se v dáli

První pohled na ni mi připomněl Stezku v oblacích v Dolní Moravě, kde jsem byla před pár dny. Ale víte co? Tahle malá, dřevěná stavbička na mě zapůsobila mnohem víc. Nebyla tak monumentální a mohutná jako ta v Dolní Moravě, ale čišel z ní klid a mír. Žádné davy lidí, žádná uspěchaná nervozita. Se stoickým klidem stála na vrcholku kopce a ze své pětimetrové výšky důstojně shlížela do kraje. Abych jí nekřivdila, i s hromosvody má skoro 13 metrů. Díky jejímu malému vzrůstu jsem na ni zvládla vylézt i já. Musím se totiž přiznat, že mám z výšek strach. Byla to nádhera!

Foto: Átino Putování

Výhledy

Tak neváhejte, až budete někdy bloudit u Bludova, vyšlápněte si nahoru a vystoupejte do oblak. Není přeci nutné být úplně nejvýš. I tahle malá rozhlednička s krásným názvem Brusinka vám dokáže přinést klid a krásný zážitek.

A až z ní budete sestupovat zpět do údolí, nezapomeňte se dobře dívat kolem sebe. Určitě uvidíte stejně jako já spoustu jednoduchých, ale krásných zázraků přírody.

Foto: Átino Putování

Jednoduchá krása

Zdroj: Informační tabule NS Bludovská stráň

Vlastní archiv

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz