Hlavní obsah

Čeká mě důchod 9 000 Kč. Jsem vděčná!

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Bára Divá

Když si správně zařídíte život i s podprůměrného důchodu budete nadšení. Stačí když život nepromarníte a budete mít z jakéhokoliv kapesného, které vám stát dá, radost.

Článek

Lidi si neustále stěžují, jak jsou důchody malé. Mně aktuálně čeká důchod 9 000 Kč měsíčně a mám z toho radost.

9 000 Kč měsíčně za nic? Krása!

Na začátek je třeba podotknout, že jsem mileniál, takže mě ještě nějaký ten pracovní pátek čeká a důchod zřejmě ještě poroste. Na druhou stranu, už teď vím, že můžu na důchod počítat minimálně s 9 000 Kč. Není to paráda? Naprostou většinu „pracovního“ života podnikám a na odvodech odvádím naprosté minimum a daň neplatím vůbec. Přesto už jsem si zvládla na důchod „nastřádat“ 9 000 Kč. Jen tak, vlastně za nic, protože nemám pocit, že bych nějak moc pracovala. Dělám z domu, cca 2 hodiny denně a za to mi bude někdo vyplácet 9 000 Kč. Paráda!

Krásné kapesné!

Na svém důchodovém zajištění pracuji v první řadě já sama. Pravidelně si odkládám a investuji a díky tomu, budu moc jít do důchodu nejpozději v padesáti letech. Rozhodně nehodlám „muset pracovat“ do 65 let nebo ještě později. Chci si život užít! To, že mi časem začne stát ještě vyplácet kapesné je pro mě příjemné budoucí přilepšení, ale rozhodně nic, na čem bych byla závislá. Díky tomu, že držím odpovědnost za svůj život ve svých rukou je pro mě vyhlídka na „stáří“ důvod k radosti a ne k obavám.

Možnosti máme všichni stejné

Nechápu, proč to takhle neudělá každý. Proč lidé neinvestují, nevzdělávají se a nepodnikají. Každý může udělat něco navíc, co mu vydělá peníze, které mu umožní začít. Například dělat sám na sebe je to nejlepší, co pro sebe člověk může udělat. Pokud tedy rovnou nezaloží firmu, aby na něj dělali ostatní. Nesnáším ty výmluvy, že to nejde. Ono to totiž jde, jen člověk musí vynaložit nějakou námahu. Je pro mě nepředstavitelné, že někdo si stěžuje, že nemá třeba ani 1 000 Kč, které by mohl měsíčně odložit. Jak můžou takhle lidé žít? Proč víc nešetří nebo víc nepracují? Jak se takhle chtějí zabezpečit na stáří nebo na horší časy? Na každého člověka přijdou čas od času horší časy a každý by na ně měl být připravený. Všichni jednou zestárneme a jen hlupáci před tím zavírají oči, dělají, že se jich to netýká a čekají, že se o ně stát postará a pak si stěžují na prodloužení věku odchodu do důchodu.

20 000 Kč musí stačit každému

Když vím, že v pohodě vyjdu se svým zajištěním a 9 000 Kč k tomu, nechápu, jak je možné, že si lidé v důchodu stěžují na to, že 20 000 Kč měsíčně je jim málo. Vždyť je to víc než minimální mzda! Navíc většina lidí v důchodu bydlí ve vlastním, takže nemusí platit nájem. Kolik lidí pracujících za minimální mzdu může říct, že bydlí ve vlastním? A přesto musí vyjít. Myslím si, že stěžovat si na nízký důchod je prostě ostuda, protože to znamená, že jste svůj život proflákali.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz