Hlavní obsah
Bydlení

Vlastníci nemovitostí potřebují hroší kůži

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Andrea Piacquadio / Pexels

Vlastnění nemovitostí nepřináší jen radost, ale i pozornost hromady příživníků.

Vlastnění nemovitostí není nic jednoduchého. Sotva se stanete vlastníkem, začnou vás obtěžovat příživníci, kteří vás chtějí obrat a připravit o peníze. Neustálé ataky ze stran spekulantů, makléřů a dalších, dokážou opravdu pořádně otrávit život.

Článek

Narazila jsem na zajímavý článek, kde se autor snaží prodat starou chalupu. Je zaražený jednáním lidí a já se mu nedivím ani trochu. Zažila jsem to z pozice majitele, kupujícího i prodávajícího.

Chtěla jsem prodat chalupu

Před pár lety jsem se snažila prodat starou chalupu. Byť jsem do inzerátu velmi jasně napsala, ať mě makléři nekontaktují, je evidentní, že spousta makléřů neumí číst. Sice nechápu, proč si myslí, že bych jim prodej nemovitosti svěřila, když se při prvním našem kontaktu ukáže, že jsou negramotní, ale oni byli jiného názoru. Mám takový pocit, že u většiny místních relitek, které mě neustále atakovaly ještě v době, kdy jsme chalupu vůbec prodávat neplánovali mám už roky pověst nepříjemné čůzy. Ono totiž, když si asertivně trváte na svém, že nemáte zájem o spolupráci, zatímco druhá strana dál mele svoje a vy hovor ukončíte, to černý puntík vám. Za sebe bych naprosté většině makléřů prodej své nemovitosti nesvěřila, zejména proto, že mě ten jejich přístup vytáčí a odmítám s nimi v roli prodávajícího jednat. Na druhou stranu jako kupující dávám jednoznačně přednost makléřům.

Kupuji dům

Už pár let se snažím koupit dům. Vzhledem k tomu, že mám dost konkrétní představy to není vůbec jednoduché, takže když se nějaký potenciální dům objeví, tak neváhám a domlouvám si schůzku. V tomhle směru můžu o makléřích říct jednu poizitivní věc a to, že jsou dochvilní. Za celou dobu se mi nestalo, že by makléř, na domlvenou prohlídku nedorazil. Pak už je to ale „kus od kusu“. Často se stává, že je makléř naprosto nepřipravený a o nemovitosti vlastně vůbec nic neví. Minulý rok jsem narazila na slibný dům nedaleko místa, kde jsem vyrostla. Od starousedlíků jsem věděla, že na pozemku bude určitě studna. Makléř se dušoval, že ne. Nakonec jsme studnu našli ve chvíli, kdy do ní partner málem spadnul. O tom, že makléři často netuší, jaký je strop, v jakém stavu jsou konstrukce, elektřina, voda atd. to už ani nezmiňuji. Na druhou stranu, dobrý makléř je k nezaplacení. Jako zájemce velmi oceňuji, když si makléř dá tu práci a sežene od majitele odpovědi na moje otázky. A i když si makléři berou cca 3-4 % z prodejní ceny jako provizi ráda ji zaplatím, když díky tomu dostanu dům, který chci, ale chci za to kvalitní službu. Za to, že se někdo dovalí na místo, otočí klíčem v zámku a otevře dveře stovky stovky tisíc fakt platit nebudu.

Neustálé obtěžování

Před pár lety jsem koupila kousek sadu a pole. Chtěla jsem ho obratem prodat, ale nakonec jsme si ho nechali a od té doby začalo peklo. Neustále mě obtěžují nejrůznější spekulanti, kteří ode mě chtějí pozemek koupit za pár drobných. V katastru si najdou moji adresu a posílají dopisy. jenže já na adrese trvalého pobytu nebydlím a tak tam jen neustále lítám pro naprosto zbytečné dopisy, protože nikdy nevím, který dopis je důležitý, a který ne. A když náhodou dají chvíli pokoj spekulanti, obtěžuje mě místní změdělské družstvo, které má část pozemků pronájmu. Odmítli mi jako nové majitelce smlouvu o pronájmu zrušit a tak musím čekat, až sama vyprší, což už bude konečně příští rok. Zrovna mi na stole leží čerstvý dopis a mě už dosšla trpělivost. ZD má pozemky pronajaté za cenu, která nepokryje ani daň z nemovitosti. Jestli si myslí, že bych jim pozemky prodala nebo pronajala znovu, tak asi spadli na hlavu. Naopak, za jejich ochotu, už mám pro ně připravenou odplatu. Přes pozemky mi totiž vede polní cesta, kterou používají. Jsem moc zvědavá, co budou dělat, až si pozemek oplotím. Ty roky, kdy mi takhle blokovali prodej pozemků, jim nezapomenu.

Jaké máte s nemovitostmi, makléři a podobně zkušenosti vy?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz