Článek
Zadarmo ani kuře nehrabe, ale zdá se, že mnohým supermarketům to jaksi nedošlo. V dnešní době se samoobslužné pokladny staly běžnou součástí našeho nakupování. Díky nim strávíme v obchodě méně času. Ve skutečnosti však obchody ušetří daleko více než my, když děláme práci za jejich zaměstnance.
Méně zaměstnanců, více peněz pro obchod
Obchody výrazně zredukovaly počty zaměstnanců a ti zbývající se s tímto novým modelem pokladního systému museli naučit fungovat. Mnozí z nich teď tráví čas tím, že pomáhají zákazníkům s ovládáním samoobslužných pokladem a radí jim, když se objeví problémy. Nicméně, jediný, kdo z tohoto systému těží jsou samotné obchody. Díky snížení počtu klasických pokladen se fronty jen přesunuly na ty samoobslužné. Takže úspora času pro zákazníky je minimání a jen jim přibyla práce s markováním zboží.
Zadarmo ani kuře nehrabe
Myslím si, že zákazníci, kteří používáním samoobslužných pokladen šetří řetězcům peníze by za to měli být odměněni. Jednou z možností, jak je odměnit by mohla být sleva na nákupy. Tato sleva by byla poskytnuta jako gesto ocenění za to, že se rozhodli používat tuto pokladnu, která šetří práci a čas jejich pokladních . Tato sleva by mohla být poskytnuta třeba ve formě bodů věrnostního programu nebo jednoduše snížením konečné ceny na pokladně. Hodně zákazníků, zejména těch szarších, má s ovládáním samoobslužných pokladen ještě stále potáže. Nabídnutí slevy by tak mohlo být dalším důvodem k tomu, aby překonali své obavy a nepohodlí a naučili se je používat.
Win-win pro všechny
V konečném důsledku by sleva pro uživatele samoobslužných pokladen mohla být win-win situace pro obchod i zákazníky. Zákazníci by získali ocenění za svou flexibilitu a ochotu při nákupu, přiložit ruku k dílu, zatímco zaměstnanci by měli více času na poskytování vyšší kvality služeb. Za takových podmínek bych třeba začala samoobslužné pokladny využívat i já. Aktuálně totiž odmítám dělat práci za pokladní a raději si vystojím frontu a nechám si vyplatit bonus za čekání.