Článek
Nová vánoční pohádka Tři princezny se pokusila přinést svěží vítr do českých pohádek, ale výsledek je spíš tragikomickou ukázkou toho, jak by pohádky vypadat neměly. Co mělo být hřejivým příběhem pro celou rodinu, se proměnilo v těžkopádnou snahu zaujmout každého, a nakonec nezaujme vůbec nikoho.
Postavy? Nezajímavé klišé
Princezny Sofie, Leona a Flóra mají prý být odvážné, chytré a krásné. Alespoň tak nám to film tvrdí. Ve skutečnosti působí ploše, prázdně a nevěrohodně. Jejich osobnosti se smrskly na pár základních rysů, které spíš otravují, než aby vzbudily zájem. Princezny jsou jen loutky, které se na plátně pohybují bez duše, neumí zaujmout a vzbudit emoce, takže divák ani nemá důvod jim fandit. A k čemu sledovat pohádku, která nám nic neříká?
Scénář? Zmatený blábol
Film se topí ve své vlastní snaze být moderní a cool, ale výsledkem je katastrofálně nesourodý příběh, který v podstatě nemá hlavu ani patu. Postavy trousí nepřirozené dialogy, které místy působí, jak od umělé inteligence, humor drhne a napětí? To je tu naprosto cizí pojem. Scénáristé jako by zapomněli, že pohádka potřebuje jednoduchost, srozumitelnost a hlavně kouzlo a jistou dávku naivity. Tady se však místo toho těžko hledá alespoň nějaká základní logika.
Režie? Totální selhání
Tomáš Pavlíček, který film režíroval, zřejmě nevěděl, co vlastně chce natočit. Pokus o epickou pohádku? Komedii? Feministický manifest? Nic z toho se nepovedlo. Výsledkem je nepřehledný slepenec, který je stejně zábavný jako tři hodiny sledovat schnoucí barvu. A i v tom je více napětí než v pohádce. U schnutí barvy vás může překvapit moucha, která se nečekaně přilepí. V pohádce nepřekvapilo vůbec nic.
Co se v pohádce povedlo? Jen kulisy
Pokud se něco v pohádce povedlo, tak je to vizuální stránka. Kostýmy a výprava vypadají moc hezky a vytvářejí iluzi pohádkového světa. Jenže na co jsou krásné kulisy, když je příběh prázdný a postavy nudné? Je to, jako kdyby někdo postavil nádherný dům, ale zapomněl do něj dát nábytek.