Hlavní obsah
Aktuální dění

Přidal jsem se k demonstrantům v ulicích Londýna

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Batuzkar

V Londýně se demonstrovalo za podporu Palestiny

Tento víkend proběhla v Londýně demonstrace za podporu Palestiny. Statisíce lidí pochodovaly Londýnem s vlajkami a vyřvávaly hesla jako stop bombardování, nebo svobodu Palestině.

Článek

Tuto sobotu v Londýně proběhla demonstrace na podporu Palestiny, které se zúčastnilo několik stovek tisíc lidí. Původní odhady se pohybovaly okolo 150 tisíc, poté 300 tisíc a někde jsem zaznamenal zprávy, nebo diskuze i o více, než půl milionech protestujících. Neplánovaně jsem jsem se zůčastnil také. Byl jsem na cestě z Imperial War Museum do British Museum a protože jsem měl čas a bylo hezké počasí, vydal jsem se ke svému cíli pomalým krokem ulicemi Londýna. Netrvalo dlouho a narazil jsem na nekonečný proud lidí nesoucích palestinské vlajky a vyřvávající hesla vyzývající k ukončení bombardování Gazy, nebo osamostatnění Palestiny. Nechyběly ale ani bannery označující Izrael za teroristický stát. Pár minut jsem stál za nataženou páskou a ono proudění lidí pozoroval. Po chvilce mě to ale přestalo bavit, pásku jsem překročil a chvíli šel s proudem a delší dobu poté proti proudu lidí, zkrátka proto, že mě zajímalo, jací lidé to pochodují ulicemi Londýna.

Foto: Batuzkar

Policisté v ulicích Londýna

Viděl jsem mnoho starších, zamračených mužů nesoucí vlajky v doprovodu mladíků, také se snažících tvářit zamračeně. Míjel jsem ženy zahalené i nezahalené, ženy tlačící před sebou dětský kočárek, ale i tlupy mladých mužů s pěstí mířící k obloze a vyřvávající Alláhu akbar. Nic z toho mě nepřekvapilo. To co překvapivé bylo byl fakt, že se celý pochod obešel bez nějakých větších problémů, nebo projevů násilí. Možná i ke štěstí přítomných policistů vyzbrojených jen obuškem a žlutým rozlišovákem. Stejně tak mě zaskočil počet Britů, nebo jiných Evropanů, kteří se demonstrace rovněž aktivně účastnili a nesli některé z transparentů. Mimo jiné i britské, nebo duhové vlajky.

Stále si kladu otázku, do jaké míry je aktivní účast na demonstraci podporou obyvatel Gazy a do jaké míry je to zdvižený prostředníček nejen Izraeli. Nevšiml jsem si demonstrací odsuzujících činy Hamásu, ale demonstruje se teď, když se Izrael brání. Proti této obraně se směle v evropských městech demonstruje a navíc se těchto demonstrací účastní i sami Evropané. Co to znamená? Jaké sdělení si z toho vzít?

Foto: Batuzkar

Demonstrace v Londýně

Nedovedu si představit, že by třeba Teheránem pochodovaly tisíce přívrženců Izraele a s transparenty v ruce požadovaly ukončení podpory Hamásu, nebo Hizballáhu. Na západě to ale opačně problém není. Nevím, jestli jako společnost nejsme až příliš tolerantní a aniž bych chtěl zpochybňovat utrpení civilistů v Gaze, neumím zkrátka ve 300 tisícovém davu lidí poznat, komu jde o utrpení civilistů, komu o nezávislost a komu o podporu teroristické organizace. A pochybuji, že to umí rozpoznat mnozí aktivní účastníci podobných akcí. Na druhou stranu, v Londýně mě, narozdíl od Teheránu, alespoň neodvedla tajná policie, když jsem se tam před pár lety snažil natočit a nafotit šílenství v ulicích během prezidentských voleb.

Foto: Batuzkar

Záběry z londýnské demonstrace

Foto: Batuzkar

Ukořistěný transparent

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám