Hlavní obsah
Názory a úvahy

Je tradiční rodina skutečně tím nejlepším modelem pro vývoj člověka?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pixabay

Zneužívání a šikanování dětí v tradičních rodinách aneb tradiční rodina nadevše.

Článek

Za poslední roky se často propírá, zda výchova dětí homosexuálními páry - ano, či ne. Zarytí konzervativci kroutí hlavou, jsou tací, co se křižují, spílají stejnopohlavním párům v jakých podmínkách to budou žít jejich děti, kam svět spěje, litují děti a zkrátka malují čerta na zeď. Poslední dobu se ke mně dostala spousta osobních zpovědí lidí, kteří si v dětství prošli takovým peklem, že by člověka mnohdy snad ani nenapadlo, že to může být pravda. Z médií samozřejmě člověk zná děsivé příběhy, které končí u soudu a odebráním dětí, ale to, co se kolikrát dělo a děje pod pokličkou v rodinách, které nějakým osudovým řízením nenesli a nenesou odpovědnost za svoje chování vůči vlastním dětem, stojí za zmínku a zamyšlení.

Když takové příběhy poslouchám od svých kamarádů, nebo o nich čtu, tak si říkám, jak velmi nespravedlivá a nefér jsem byla k vlastní rodině, ke které jsem v mládí byla velmi kritická - především k vlastní mamince. S odstupem času jsem pochopila, jak moc jsem se mýlila a jak moc jsem možná byla jen rozmazlená holka. Příběhy žen, které jsem za poslední dobu vyslechla, příběhy, kdy se vlastní rodiče dopouštěli na svých dětech šikany, mlácení, slovního ponižování od matek, které svým holčičkám sdělovaly, jak moc jsou k ničemu, jak jsou ošklivé, a přitom vy jen žasnete, protože proti vám stojí krásná žena, která vypráví svůj příběh a vám dochází, čím si jako holčička musela projít. Jakým ponižováním a trápením, které zákonitě ovlivní celý budoucí vývoj člověka. Nemohla jsem uvěřit, že jsou i matky, které osahávají své dcery, zároveň se jim vysmívají už v útlém věku, mnohdy vědí i o tom, že jejich manžel, či otčím dceru již v dětství zneužili. Fyzické tresty, kdy děti například musí doma klečet, jsou trestány za sebemenší chybičku, vysmívány, to všechno mě vede k tomu, že si zpětně uvědomuji, že jsme se s bráchou měli, jak prasata v žitě a hanba mě fackuje, když si vzpomenu na své remcání.

Nemohu nezmínit malou epizodu ze sousedství. Mladý pár u nás v domě, něco kolem třiceti let. Půlročního chlapečka odebrala sociálka. Mamča, když jejího druha odvedla policie za krádeže, odcházela pravidelně s kámoši za zábavou a chlapeček ležel doma celý den sám. Kámoši maminku v tom bytě občas zmlátili a ani to jí nezabránilo v tom, že s nimi nadále vesele odcházela z bytu, kde dítě zůstávalo na dlouhé hodiny samo. Jsou to jen malé střípky, kdy si mnozí řeknou - no, to není nic nového, co nám tu píšeš, to my všichni víme! Ok, proto mě ale zaráží, kolik lidí má potřebu se neustále vymezovat proti tomu, že by dítě měly vychovávat stejnopohlavní páry. Z výše psaného vyplývá, že tradiční svazky nejsou v žádném případě garantem a vzorem harmonického vývoje jejich dětí a troufám si tvrdit, že právě homosexuální páry mohou mnohdy s větší a opravdovější láskou a odpovědností naplnit potřebu dítěte. Snad právě i proto, že ví, co je to život, který byl ve smyslu celospolečenském k nim samotným často velmi nespravedlivý a nefér.

https://youtu.be/Q7C2MKoBL7Q?si=n63hJseapip3SeVs

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz