Hlavní obsah
Finance

Pracovala jsem u soukromníka, ale ten za mě nic neodvedl. Dnes mám na krku dluhy, říká Vlasta (54)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Seznam.cz

Celý život jsem poctivě pracovala, ale nakonec mám na krku jen velké dluhy. Za vše mohl soukromník, u kterého jsem pracovala.

Článek

Jmenuji se Vlasta a můj příběh není příjemný, ale věřím, že může někomu pomoci. Začalo to před pár lety, kdy jsem nastoupila do restaurace U Štěpána. Byla to malá rodinná restaurace, kde se vařilo poctivé české jídlo. Práce byla náročná, ale milovala jsem to tam. Šéf, pan Štěpán, vypadal na první pohled sympaticky a přátelsky. Vždy nás ujišťoval, že jsme jako rodina. A já se tak skutečně cítila.

Pracovala jsem u soukromníka, ale nic za mě neodvedl

Pracovala jsem tam dva roky a všechno vypadalo normálně. Moje výplaty chodily pravidelně, i když nebyly zrovna vysoké. Nezajímala jsem se příliš o papírování. Věřila jsem, že pan Štěpán se o vše postará. Jak jsem se jen mohla takhle mýlit a být tak naivní!

Jednoho dne, když jsem přišla domů, našla jsem ve schránce obálku s úředním razítkem. Otevřela jsem ji a můj svět se z čista jasna zhroutil. Byla to výzva k úhradě dluhu na sociálním a zdravotním pojištění. Podle výpisu jsem nic neplatila celé dva roky, co jsem pracovala u pana Štěpána. Byl to šok a zároveň vztek. Jak je to možné? Když jsem šla za ním, pan Štěpán mě odbyl s tím, že je to jen nějaký omyl a že se to vyřeší.

Dnes mám na krku dluhy

Ale nevyřešilo se to. Dny se měnily v týdny, týdny v měsíce a dluhy rostly. Pan Štěpán se najednou ztratil. Restaurace byla zavřená, a on byl pryč. Snažila jsem se ho najít, ale bez úspěchu. A já zůstala sama se svým problémem.

Když se dluhy začaly hromadit, přišla další rána – exekuce. Dlužila jsem částky, které jsem si nedokázala ani představit. Měla jsem pocit, že se celý svět obrátil proti mně. Každý den jsem se probouzela s pocitem strachu, co dalšího mi přijde. Začala jsem hledat pomoc. Byla jsem zoufalá a nevěděla, na koho se obrátit.

Podvedl více zaměstnanců a utekl

Postupně se ukázalo, že pan Štěpán podvedl nejen mě, ale i mnoho dalších zaměstnanců. Snažila jsem se najít spojence mezi bývalými kolegy a vytvořili jsme skupinu, která se snažila najít spravedlnost. Bylo to dlouhé a vyčerpávající období.

Nakonec se nám podařilo prokázat, že pan Štěpán neodváděl pojištění za žádného z nás. Dnes už mám své dluhy pod kontrolou, ale nikdy nezapomenu na tu hrůzu, kterou jsem prožila.

Zdroje: autorský text a příběh Vlasty

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz