Hlavní obsah

Ztratila jsem svou velkou lásku kvůli nemoci. Jeho dcery mi udělaly ze života peklo, říká Jana (40)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

Byla jsem rozvedená a už jsem nevěřila, že mě může ještě potkat štěstí. Na koncertě jsem potkala Zdeňka. Byl o několik let starší a působil klidným dojmem. Náš vztah trval dvacet let a najednou nečekaně odešel. Proč a jak je to možné?

Článek

Když mi bylo třicet let, seznámila jsem se na koncertě se Zdeňkem. Byl o deset let starší, muž s klidným výrazem a otcovským úsměvem, který už měl dvě dospívající dcery z prvního manželství. I já jsem měla desetiletého syna Petra z předchozího vztahu, takže jsme společné děti už neplánovali. Vzájemně jsme si ale vyplnili prázdnotu v srdcích a začali společnou cestu životem. Jezdili jsme na dovolenou, chodili do přírody na houby, navštěvovali děti a naše přátele. Takový život se mi opravdu líbil a můj syn Petr měl pocit, že má nového tatínka. Vše bylo zalité sluncem a já jsem žila naprosto spokojený život.

Ztratila jsem svou velkou lásku kvůli nemoci

Dvě desetiletí jsme spolu prožívali vše dobré i špatné, co nám život přinesl. Zdeněk byl zastáncem pevných rodinných vztahů a lásky, nejen pro mě, ale i pro všechny naše děti. Jednoho březnového dne se Zdeněk probudil s kašlem a vysokou horečkou. Jeho tvář byla rudá a on jen stěží lapal po dechu. V tu chvíli jsem si myslela, že to bude jen banální nachlazení, jak mi sám Zdeněk tvrdil. Dokonce mě ujistil, že si z toho nemám nic dělat, protože za dva dny bude fit jako vždy. Vzal si tabletku proti horečce a snažil se usnout. Já jsem odešla vařit bylinkový čaj a když jsem za nějakou dobu vstoupila do ložnice s konvicí, zjistila jsem, že leží nehybně. Byl to šok. Nevěděla jsem, co mám vlastně dělat.

Okamžitě jsem zavolala lékaře a ihned po jeho příjezdu se domácí idylka změnila v chaos. Lékaři nezbylo nic jiného, než mi říct tu nejkrutější zprávu. Zdeněk mě navždy a bez rozloučení opustil. Situaci, která nastala jsem neměla možnost si ani pořádně uvědomit. Než jsem se vzpamatovala z prvního šoku, přišly Zdeňkovy dcery jako dvě fůrie. Místo toho, aby nás tento smutný moment spojil, obrátily se proti mně. Bez zjevného důvodu mě obvinily, že jsem Zdeňkovi v jeho posledních hodinách nedokázala poskytnout a zajistit potřebnou pomoc. Dokonce mě obvinili, že za jeho odchod mohu já.

Jeho dcery mi udělaly ze života peklo

Následovaly týdny plné napětí a zloby. Dcery, které mě dosud braly jako náhradní mámu, na mě podaly trestní oznámení. Byla jsem vyšetřována tak, jako bych byla zločinec, nikoliv zoufalá vdova. Měsíce právních sporů a nekonečného zdůvodňování, že jsem udělala vše, co bylo v mých silách, mi vzaly mnoho mých sil. V srdci jsem cítila krutost toho, jak rychle se mohou obrátit ti, kdo by měli stát po mém boku.

Teď, když se vše uklidnilo, se snažím najít klid a smíření, ačkoli vzpomínky a ztráta Zdeňka stále ještě bolí. Je těžké přijmout, že lidi, které jsem považovala za vlastní rodinu, mě mohli tak zradit a odsoudit v době, kdy jsem potřebovala jejich největší oporu. Ale přesto všechno věřím, že čas přinese nejen odpuštění, ale i pravdu o tom, jak jsem nejen ztratila manžela, ale i iluzi o vlastní rodině.

Zdroje: Autorský text a příběh paní Jany

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz