Hlavní obsah
Rodina a děti

Strávila jsem dovolenou s manželem. To, co následovalo, zničilo mé vztahy s dětmi, říká Eva (48)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/Public domain

Ilustrační foto

Když nám naše děti odrostly, tak jsme si konečně s manželem splnili naše přání a mohli si dovolit dovolenou našich snů, na kterou jsme se těšili celých dvacet let. Co ale následovalo po našem návratu, se nedá slovy vůbec popsat.

Článek

Za mého manžela Radka jsem provdaná více než dvacet let. Společně jsme vychovali dvě úžasné děti. Naše dcera Lenka nedávno odmaturovala a syn Pavel studuje na vysoké škole. Dlouho jsme se s mužem těšili na chvíli, kdy děti budou dospělé a my si budeme moci užívat zaslouženého klidu. Plánovali jsme si dovolenou a romantický pobyt u moře, na kterou jsme šetřili několik let. Co bylo cílem? Chtěli jsme si odpočinout a načerpat novou energii.

Konečně přišel ten vytoužený den a já jsem konečně s manželem vyrazila na naší cestu. Po příjezdu do našeho vysněného letoviska jsme si užívali každý okamžik. Procházky po pláži, romantické večeře při západu slunce, výlety lodí do okolí a dlouhé hovory, na které jsme v běžném životě neměli čas. Bylo to přesně to, co jsme potřebovali. Ale během dovolené jsem začala najednou cítit větší únavu a občas mě bolel žaludek. Přičítala jsem to změně prostředí a únavě z cestování. Chvilku jsem se také začala obávat, zda jsem nechytla nějakou zahraniční nemoc.

Strávila jsem dovolenou s manželem

Po návratu domů se mé nevolnosti stupňovaly, a proto jsem se rozhodla navštívit obvodního lékaře, který mi doporučil navštívit i gynekologa, abych měla jistotu, že je vše v pořádku. Seděla jsem v čekárně a přemýšlela, co by mohlo být příčinou mých zdravotních problémů. Jediné, co mě napadlo, byla menopauza. Když mě lékař přijal, a provedl několik základních vyšetření, jeho výraz se změnil a s úsměvem mi oznámil, že budu mít miminko.

Zůstala jsem naprosto v šoku. Proboha, vždyť je mi 48 let, vyhrkla jsem nahlas a nevěřícně. Lékař mi trpělivě vysvětlil, že ačkoli je to neobvyklé, není to nemožné. Odcházela jsem z ordinace se slzami v očích a naprosto zmatená. Hlavou mi proletělo plno myšlenek. Jak jen to řeknu svému muži a svým dospělým dětem? Co budeme dělat? Když jsem dorazila domů, manžel mě přivítal s úsměvem na tváři a polibkem. Jak si dopadla u doktora? Zeptal se mě naprosto bezstarostně. „Budeme mít dítě,“ pronesla jsem zdrceně s rozechvělým hlasem.

To, co následovalo, zničilo mé vztahy s dětmi

Radek se nejprve zasmál a poté řekl. „Děláš si legraci, že?“ Když viděl můj vážný výraz, smích ho v zápětí přešel. „To nemyslíš vážně,“ vyhrkl a opřel se o židli. Já jsem jen pokrčila rameny a oči se mi zalily slzami. Byla jsem v šoku a vůbec jsem nevěděla, jak se k tomu všemu postavit.

Celý večer jsme strávili nad tím, že jsme rozebírali naši finanční situaci, vybudované postavení v práci, a zda jsme vůbec ještě schopni vychovat dítě. Přemýšleli jsme, jak změníme naše plány, co to bude znamenat pro naši budoucnost. Byli jsme zmatení a zároveň nadšení. Už jsme si mysleli, že naše rodičovské povinnosti jsou za námi, ale osud pro nás měl jiné plány. A my jsme se začali těšit.

Děti nás opustili a stydí se za nás

Když jsme oznámili naši novinu dětem, jejich reakce nás velmi zaskočila. Lenka a Pavel se tvářili naprosto nechápavě a šokovaně. „To nemyslíte vážně,“ prohlásila Lenka s velkou nechutí. „Mami, vždyť jsi na to příliš stará. Co si o tobě pomyslí lidé, to je ostuda,“ dodal Pavel. „Taky se mi to vůbec nelíbí. Je to trapné. Jak můžeš mít dítě v tak pozdním věku? Vždyť můžeš být babičkou našich vnoučat. Že se fakt nestydíš,“ dodala moje dcera Lenka. Naše děti byly proti. „Stydíme se za vás a nechceme s vámi mít nic společného,“ řekl Pavel. Jejich slova nás oba hluboce zasáhla.

Dny ubíhaly a my si pomalu začali zvykat na myšlenku, že se naše rodina opět rozroste. I když jsem měla obavy, cítila jsem také radost a naději. Naše dovolená, která měla být o odpočinku a relaxaci, se stala časem, kdy jsme se znovu spojili jako pár a připravili se na novou kapitolu našeho společného života. Můj muž mi byl velkou oporou a oba jsme začali plánovat, jak vše zvládneme. I když je mi 48 let, cítím, že máme před sebou úžasnou cestu. A tak, místo klidného odpočinku, nás čeká další dobrodružství.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz