Hlavní obsah
Internet a technologie

Chtěla jsem hodně, nemám nic aneb jak jsem se nechala napálit a objednala zboží z Číny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/Public domain

Myslela jsem si, kolik krásných kousků oblečení a vybavení do domácnosti si nepořídím. Navíc jsem byla zaslepená vidinou nízkých cen. No, osud tomu chtěl jinak a mě zůstaly oči pro pláč. Dobře mi tak…

Článek

Každý si chválí nakupování z Číny. Levné, pěkné a rychlé. No dobře, tak jsem to také zkusila. Říkala jsem si, vždyť tam nakupuje každý, tak co by se mohlo stát. Neviděla jsem v tom žádný problém, a tak jsem si stáhla novou čínskou aplikaci TEMU. Reklama na tuto platformu na mě neustále vyskakovala na sociálních sítích. Navíc, pokud jsem hledala obal na telefon, automaticky mě vyhledávače odkazovaly na TEMU. Za mě něco skvělého a praktického. Po nainstalování jsem zůstala v šoku a připadala jsem si jako v Jiříkově vidění. Tolik zajímavých věcí a za tak nízké ceny.

Vidina toho, kolik si nenakoupím pěkných věcí, a ještě ušetřím plno peněz byla silnější než já. Nikdy jsem nic v Číně neobjednala a mezi svými kamarádkami jsem si přišla tak trochu jako sto let za opicemi. Všechny se chlubily, jak nakupují na Aliexpresu, Sheinu a nevím kde všude. Co mě zaujalo, je doprava na Zásilkovnu. To je skvělý, nebudu muset honit pošťáka po celé ulici, říkala jsem si a začala klikat jako zběsilá. V košíku věci asi za dva tisíce, ale je jich fakt hodně. Vyplním údaje z platební karty a objednávám. Skvělé.

Po pár dnech mi přišla notifikace do aplikace Zásilkovna, kde jsem se dozvěděla, že můj balíček je na cestě. Těšila jsem se na to, protože jsem si tam dala nějaké ty vánoční dekorace do bytu, k tomu nějaké triko, svetr a ponožky. Ono se to nastřádalo, ale vypadalo to pěkně. Píp…Vaše zásilka je připravena k výdeji… Běžím tedy celá natěšená na Zásilkovnu a hrdě si nesu svůj balíček domů. Strašně se těším, až si to rozbalím, vyzkouším a doma pěkně vyzdobím. K tomu se přeci ještě musím pochlubit kamarádkám.

Šok. Co to je? Já žádný prsa nechtěla. Objednala jsem si sportovní podprsenku, ale místo toho mi dorazila umělá vycpaná prsa, která zřejmě slouží pro sexuální uspokojování nevím koho, ale každý chlap by to hodil do koše. Dobře, asi jsem se překlikla a pokračuji v rozbalování. Svetr, na fotkách pěkný, dlouhý a růžový. Ten hadr, velikostně pro malou panenku, to mi přece nebude? A ten materiál. Šílený, jen jsem na to sáhla a už mě kousalo celé tělo. Dobře, vybalování pokračuje. Vánoční Ježíšek vypadá docela pěkně, a tak jsem si ho postavila na poličku. No dobře. Alespoň něco. A tak jsem se šla podívat, jak se dá vrátit zboží, ale tuto informaci jsem srozumitelně nevyčetla.

Pár dnů se nic nedělo, ale najednou mi telefon poslal notifikaci, že se mi z účtu strhlo 500 korun. Dívám se a zase TEMU. Asi se to teprve zaúčtovalo, tak jsem to neřešila. Za další týden se mi strhlo 1200 korun. To už se mi nezdálo, a tak se divám, ale já mám zaúčtováno vše. Začalo tedy docházet k podivným platbám. Začnu hledat informace na internetu, až narazím na diskuzi, kde lidé tuto platformu probírají. Je to jeden velký podvod a tato společnost vám po několika dnech začne svévolně brát peníze z účtu. Jediné řešení je blokace karty. To jsem také ihned udělala a začala jsem si vyčítat, jak slepá a hloupá jsem byla, když jsem si včas nepřečetla recenze.

A co z toho plyne? Krásné české přísloví chamty, chamty, ať mám víc než tamty… Nemám nic, peníze pryč, kvalita pryč, a jediné co mi zůstalo, jsou oči pro pláč. Myslím, že si raději za zboží připlatím, ale osobně si ho vyberu v obchodě, kde také uvidím, co kupuji. A určitě to nebude zajíc v pytli. Čínské e-shopy raději obloukem obejdu a doufám, že už mě nikdy nic tak nenaláká, jako nízké ceny.

Anketa

Nakupujete v Číně?
ANO
40 %
NE
60 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 10 čtenářů.

Zdroje: Autorský text

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz