Hlavní obsah
Lidé a společnost

Iva Pazderková v minulosti zažila 13 záchvatů ataky za den. Jeden z nich byl při jízdě po dálnici

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Autor: Luděk Kovář, Wikipedie, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=7727509

V dětství trpěla mnoha komplexy ze svého vzhledu. V pozdějších letech musela zase čelit psychickým potížím, ze kterých se sama neuměla dostat. Dnes je naprosto v pořádku a dokáže o svých problémech mluvit otevřeně a tak, aby pomohla druhým.

Článek

Začínala jako komička. Její blbá blondýna byla ve své době velice populární. V té době ale neměl nikdo tušení, že Iva Pazderková ve svém nitru bojuje s mnoha problémy. Vše začalo, už když byla malá holka. Herečka si totiž dlouho nepřipadala atraktivní a měla pocit, že o ní není vůbec zájem. „Měla jsem problém s tím, že jsem pihatá, že mám malé žluté zuby a zapadlé malé oči. A vlastně s tím mám problém dodnes, ale už jsem se naučila líčit, tak je to lepší,“ řekla v jednom ze svých rozhovorů herečka, která vše bere s nadhledem.

Na všechno se dá podle jejích slov zvyknout

To ale není zdaleka všechno a problémy přišly později, kdy je vůbec nečekala. V pubertě se totiž zničehonic vytáhla a najednou měřila 180 centimetrů, což není pro dívky jejího věku moc obvyklé. Ke všemu se později přidaly ještě psychické problémy a panické ataky. Za ty mohou nejen její mindráky z nehezkého vzhledu, ale také genetika a údajně bouřlivý život, jaký v devadesátých letech vedla.

Že je opravdu zle, zjistila během jednoho představení v divadle, které málem ani nedohrála. „Byla to jedna z nejhorších chvil. Potila jsem se, necítila jsem ruce ani nohy. Vynechávala jsem slova a nemohla jsem mluvit,“ přiznala herečka, pro kterou toto je velký problém. „Mám štěstí, že deprese se u mě dají léčit pomocí antidepresiv. Jsou fáze, během kterých nic jiného než medikace nepomůže. Stejně jako angínu nevyléčíš ibalginem. Antidepresiva mi dvakrát zachránila život,“ přiznala herečka ve svém rozhovoru pro pořad Povídej.

Panická ataka je problém, který se dá řešit

Po této zkušenosti se konečně odhodlala a vyhledala odborníka. Další ataka ji stihla jen pár týdnů poté na dálnici. Další ataka však přišla jen pár týdnů poté a to ve chvíli, kdy jela po dálnici. „Musela jsem zastavit v odstavném pruhu. Protože jsem už věděla, co mi je, sanitku jsem si nevolala. U depresí jsou nejhorší ty dlouhotrvající fáze, kdy člověk myslí na to, že svůj život ukončí,“ svěřila se herečka, která si v té chvíli uvědomila, že je potřeba situaci začít řešit.

Nakonec začala brát antidepresiva, která ji podle jejích slov zachránila život. Začala žít zdravým životním stylem, cvičit a hlavně se snaží nestresovat. Ve svém rozhovoru dokonce přiznala, že si během jediného dne napočítala i třináct záchvatů panické ataky, čímž si uvědomila, že situace je vážná. „Pořád mě vyšetřovali a furt mi nic nebylo. Ale já jsem umírala i několikrát denně. Jednou jsem napočítala třináct záchvatů denně,“ dodala herečka, která se dnes snaží žít plnohodnotným a zdravým životním stylem a o svém zdraví veřejně mluví, aby pomáhala ostatním lidem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz