Hlavní obsah
Aktuální dění

Když člověk prodává zboží přes internet, během pěti minut se ozve několik podvodníků

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/Public domain

Nedávno jsem si na Seznam Médiu všimla článku o tom, jak paní prodávala zboží na internetu a dostala směšné nabídky. Já bych ráda podotkla, že takovým nabídkám může předcházet i mnoho podvodných nabídek.

Článek

Bohužel je to realita 21. století a měli bychom si uvědomit, že ne všichni lidé jsou poctiví. Často se o tom člověk musí přesvědčit na vlastní kůži, aby si uvědomil, jaké riziko na něho číhá. Já osobně jsem toho příkladem a ráda bych v reakci na článek paní Veselé uvedla, jak to během internetového prodeje může také vypadat.

Vypadá to jednoduše

Na první pohled je přidání inzerátu na internet naprosto primitivní. Vezmete zboží, které vyčistíte, nafotíte důkladně ze všech stran včetně vybavení, nahrajete na příslušný portál, dáte podrobný popisek, cenu a kontakt. A pak už jen čekáte, kdy se někdo ozve a vaše zboží si koupí. A stejně tak jsem čekala i já, když během pěti minut přišly dvě zprávy. Divila jsem se, kdo tak urychleně zareagoval. Na první pohled profil na Facebooku vypadal důvěryhodně. Zprávu jsem otevřela a zjistila jsem, že by kupující měl o mé zboží zájem. Zeptala jsem se odkud je, že preferuji osobní předání. Bohužel mi bylo řečeno, že je zdaleka a mohl by zboží zakoupit na dobírku. V tom jsem neviděla problém do chvíle, než mi sdělil, že peníze pošle na účet předem a druhý den přijede kurýr.

Foto: Blogerka Terka

příklad první podvodné zprávy

Zjistila jsem, že se děje něco nekalého, ale na tuto hru jsem částečně přistoupila. Prodávajícímu jsem tedy napsala, že souhlasím. Po chvíli mi přišel pochybný odkaz na Zásilkovnu, kde jsem měla vyplnit své osobní údaje, číslo platební karty a její bezpečnostní kód. V ten moment jsem samozřejmě z celé konverzace odešla a kupujícího jsem nahlásila na podporu sociální sítě. Po chvíli mě takových zpráv přišlo ještě několik. Nestačila jsem se divit, jak se internet hemží samými podvodníky. A proč to píšu právě sem? Abych všechny případné čtenáře tohoto článku varovala, že není dobré nikomu dávat své osobní údaje. Navíc platební karta je naše cennost, kterou bychom si měli chránit.

A jak se bránit?

Neexistuje žádná pořádná rada, jak se podvodníkům bránit. Pokud se vám však konverzace s potencionálním kupujícím nezdá, raději celý obchod zrušte a řekněte, že o prodej zboží nemáte zájem. On se určitě ozve někdo solidní. Navíc radši trvejte na osobním setkání, které je pro obě strany vždy to nejlepší řešení. Kupující si zboží může prohlédnout a vy máte jistotu, že dostanete své peníze přímo do ruky. Poslední rada na závěr. Nikdy nedejte na první dojem a  nespoléhejte na to, že na fotografii je opravdu druhý člověk sedící za počítačem. Dnes už podvodníci umí vše a ví, jak lidi nachytat.

Foto: Blogerka Terka

příklad druhé podvodné zprávy

Zdroj: Autorský text

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz