Hlavní obsah
Nakupování

Češi neustále smlouvají o cenách. Není jim hanba nabídnout směšně částky za téměř nové zboží

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/public domain

Ilustrační foto

Každý z nás jistě někdy něco prodával na internetu. Setkali jste se však s tím, že už tak dáte zboží pod cenou a stejně s vámi lidé neustále smlouvají a nadávají vám? Poslední dobou je to běžná praxe a stal se z toho takový malý nešvar.

Článek

Dívala jsem se, že na Seznam Médiu se lidé rádi podělí o své životní zkušenosti. Tak jsem se rozhodla přihodit trochu polínko do ohně a napsat vám, co mě před nedávnou dobou naprosto šokovalo.

Prodej na internetu

Na internetu prodává a nakupuje snad každý z nás. Je to nejlepší a zároveň nejrychlejší způsob, jak použité zboží, které je v dobrém stavu, můžete alespoň trochu zpeněžit. Já jsem například nedávno dostala nové chytré hodinky, a proto jsem se své původní rozhodla prodat. Jako první jsem hodinky řádně vyčistila, dala dohromady kompletní vybavení, vzala jsem do ruky telefon a fotila. Vždy se snažím zboží nafotit přesně, tak jak je, ze všech stran a upozornit na případné nedostatky.

Mé hodinky jsem měla necelý rok a pět měsíců, takže je tam ještě záruka. Nafotila jsem tedy účtenku, která slouží jako záruční list, na které je vidět i původní cena. Mé hodinky v červenci 2022 stály 14 999 korun. Vzhledem k tomu, že jsou nepoškozené, s kompletním balením a TOP stavu, nabídla jsem je za 7 999 korun. Podle přítele směšná částka, ale než aby se doma zbytečně „válely“, mohly by udělat radost někomu jinému.

Lidem se nezavděčíš

Nahrála jsem inzerát na sociální síť Facebook a čekala jsem, zda se někdo ozve. Na prodej jsem nijak nespěchala a věřila jsem, že ten správný kupec jednoho dne přijde. Během asi dvou hodin mi přišlo několik zpráv, které jsem si po návratu z práce pročetla. A nestačila jsem se divit. V jedné zprávě bylo uvedeno: „Dobrý den, měla bych zájem o vaše hodinky, je možné osobní převzetí? A není prosím možné slevit na 7 800 korun? Děkuji.“ Dobře, vzhledem k tomu, že dotyčná požadovala slevu 100 korun, rozhodla jsem se odmítnout. Následovala však další zpráva. „Dobrý den, za 5000 je vezmu hned a přijedu osobně,“ nestačím se divit. Za Apple Watch s původní cenou téměř 15 tisíc pán nabízí pět. Proto jsem slušně odmítla. Následovala další zpráva, která mě vyvedla z míry. „Dobrý den, jsem samoživitelka a chtěla bych hodinky, protože ty mě jako jediné chybí do mé Apple výbavy, nabízím 3000 korun a vezmu je hned.“ A tady nastává otázka, proč lidé mají neustále tendenci smlouvat o cenách a navrhovat tak směšné nabídky?

Čelila jsem i nadávkám

Bohužel se mi stalo i to, že když jsem dotyčnou osobu velmi slušně odmítla, byla jsem odeslána do různých míst, pojmenována podle nejrůznějších zvířátek a tělesných orgánů, a dokonce jsem se dozvěděla, že si na lidech vydělávám. Inzerát jsem se rozhodla stáhnout, když v tom přišla velmi milá zpráva od paní, která hodinky vzala za danou cenu, byla za ně ráda a dokonce mi řekla, že takto solidní jednání ještě nezažila.

Obě jsme se tedy odměnily pozitivním hodnocením a já značně zklamaná z prodeje si příště určitě rozmyslím, zd-li ještě na internetu budu něco prodávat, nebo to snad raději hodím do koše, který mi za to nebude vulgárně nadávat. Mě by hodně zajímalo, zda jste se někdy setkali s něčím podobným, zda vám lidé nabízeli někdy tak slušné částky, případně vám i nadávali? Nebo raději na internetu neprodáváte a dáváte zboží do sběrného dvoru či na charitu? Podělte se do komentářů.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz