Hlavní obsah
Názory a úvahy

Proč neustále lidé mají tendenci překrucovat názory druhých

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay/Public domain

Lidé mají neustále tendenci překrucovat názory druhých lidí. Člověk jen napíše svou myšlenku a druzí udělají z komára velblouda… Proč tomu tak je?

Článek

Před týdnem jsem zde vydala článek o tom, že si myslím, že jedna výchovná na zadek, která se dá dítěti, když zlobí, není problém. Během několika minut se spustila lavina komentářů o tom, že podporuji týrání dítěte. Kde to prosím v tom článku píšu? Uveďme si to tedy znovu na pravou míru.

Já jsem si dvé dítě porodila, dám mu na zadek, kdy chci

Ano, přesně tak jsem to doslova napsala. A stále si za svým názorem stojím. To, že dítěti dáme na zadek, pokud nás neposlechne, není nic špatného. Ale názory některých, jak se jedná o fyzické tresty, povyšování nad slabším a také týrání, to opravdu nechápu. My snad chceme, aby z našich dětí vyrostly s prominutím opice, které se neumí chovat? Aby naše děti ubližovaly starým lidem jen proto, že nemají žádnou úctu a vychování? Kolikrát jsem se setkala s vřeštícím dítětem v obchodě, které se rozčilovalo a kopalo do zboží jen proto, že mu maminka nebo tatínek odmítli danou věc koupit.

Tohle je tedy ta správná výchova? Aby se dítě chovalo tak agresivně a ubližovalo všem kolem sebe? Kdyby tito rodiče tomuto dítěti nedali na zadek, klid by nebyl. Žádná domluva na jeho hysterický výstup nepomohla a jiné řešení nebylo. Bohužel dnešní bio matky a ochranářky neustále budou tvrdit, že dítěti na zadek dát nesmíte, protože ho tím ponižujete a týráte. Za mě osobně je týrání zcela něco jiného a také vypadá jinak. Ale z čeho to vzniklo? Vždyť před několika lety bylo takové téma tabu a nikdo do výchovy rodičů nezasahoval.

Proč lidé všechno překroutí?

Nesouhlasím s tím, aby rodiče bezdůvodně ubližovali dětem, aby si na nich vybíjeli svou zlost a agresivitu, ale souhlasím s tím, aby své děti řádně vychovávali a starali se o ně tak, jak nejlépe mohou. To bohužel někteří nedělají. Je velmi smutné, když rodiče své děti zanedbávají na úkor sebe. Já bych nikdy nedokázala upřednostnit své vlastní potřeby před tím, co chce mé dítě. Pokud dítě mám, musí pro mě být priorita.

Co ale nechápu, je tendence některých lidí neustále překrucovat názory druhých. Následně dochází ke zmatkům, komunikačnímu šumu a lidé zaslechnou informaci zcela jinak, než byla původně vyřčena. Z toho vznikne nejen na internetu, ale i běžném životě naprostý chaos a lidé jsou na sebe následně bezdůvodně zlí. A to vše jen proto, že jedna paní povídala, druhá překroutila a třetí si k tomu přidala. Prosím, nečtěte jen komentáře a nadpisy článků. Nejdříve se podívejte na celý článek a udělejte si svůj vlastní názor. Bez toho to nikdy na tomto světě objektivní nebude a budeme se neustále dokola jen hádat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz