Hlavní obsah
Lidé a společnost

5 trendů v metaverse, které ovlivní příští desetiletí a do kterých se vyplatí investovat

Foto: Shutterstock

V dobách ekonomické nejistoty se v metaversu objevují jedinečné podnikatelské nápady, které jsou často hnací silou inovací v odvětví a otevírají nové příležitosti pro podniky i jednotlivce.

Článek

Vzhledem k tomu, že se metaverse stále rozšiřuje, zde je pět trendů, které budou určovat příštích 10 let.

1. Vytváření virtuálního obsahu v 3D

3D modelování se používá již mnoho desetiletí téměř ve všech průmyslových odvětvích, například v herním průmyslu, strojírenství a architektuře. Všechny výrobky, budovy, postavy a prostředí byly vytvořeny pomocí nástrojů 3D modelování v počítači. Předpokládá se, že hodnota tohoto odvětví bude jen růst a v roce 2028 dosáhne 6,33 miliardy dolarů. Toto číslo nezahrnuje oblast metaverse, která by měla do roku 2024 dosáhnout 783,3 miliardy dolarů.

S přechodem spotřebitelů do 3D prostoru se potřeba virtuálního zboží jen zvýšila. Například nejpopulárnější metaverse Roblox má více než 40 milionů her, ve kterých si uživatelé výhradně vytvářejí všechny předměty, postavy a prostředí. Ti, kteří jsou špičkovými tvůrci, mohou vydělat spoustu peněz. Stačí se podívat na Samuela Jordana, který si prodejem svého digitálního zboží v Robloxu údajně vydělá až 80 000 dolarů měsíčně.

2. Vzdělávání v metaverse

Pandemie přesunula většinu světa k práci na dálku a dálkovému studiu. Mezi ty, kteří se této změně přizpůsobili nejrychleji, patřili školáci. Myšlenka učit se digitálně skutečně zaujala mladou generaci do té míry, že jedna z nejoblíbenějších metaverse, Minecraft, má vzdělávací platformu pro dálkové studium.

To je však teprve začátek celosvětového trendu online vzdělávání. Podle společnosti Straits Research se očekává, že velikost trhu s online vzděláváním dosáhne do roku 2030 198,9 miliardy dolarů. Podnikatelé by měli očekávat, že se objeví nové virtuální studijní platformy a také kurzy pokrývající témata, jako je metamarketing, design avatarů a virtuální právo. Mladým generacím, které metaverse využívají, se tak otevře spousta kariérních možností.

3. Virtuální společenské a hudební akce

Věděli jste, že v roce 1994 navštívily bezplatný koncert Roda Stewarta na pláži Copacabana v Riu 4 miliony lidí? Ten zůstal nejnavštěvovanějším živým vystoupením až do vystoupení Travise Scotta ve Fortnight Metaverse v roce 2020, kdy se na jeho virtuální koncert přihlásilo více než 12 milionů hráčů.

Jakmile se o tom dozvěděli další umělci, začali plánovat vlastní virtuální koncerty. Umělci jako Post Malone, Ariana Grande a Justin Bieber poskytli virtuální koncerty, při nichž jako platformu použili metaverse. Tento trend vytváří mnoho příležitostí pro hudebníky a další organizátory akcí na platformách, kteří chtějí využít popularity virtuálních akcí.

Je však důležité začít tyto možnosti zkoumat již nyní, protože globální zábavní společnost Live Nation již letos navázala spolupráci se společností Snap s cílem zlepšit virtuální koncertní a společenský zážitek pomocí technologie rozšířené reality.

4. Seznamování založené na avataru

Zatímco mileniálové se během pandemie brali virtuálně, generace Z využívala „pobyt doma“ jako příležitost k randění v metaverse. Hry dnes mohou poskytnout víc než jen zábavu; mohou vás dokonce seznámit s potenciálními partnery.

Seznamování založené na avataru je stále populárnější a vzniká mnoho nových společností, které se na tuto službu specializují, jako například Nevermet. Tato rychle se rozvíjející služba založená na avatarech umožňuje uživatelům seznamovat se s dalšími fanoušky VR a poté se setkat kdekoli v metaverse. S tím, jak bude tento trend dále růst, bude přibývat příležitostí pro podnikatele, kteří do tohoto prostoru vstoupí.

5. Metfluencing

Pokud jde o influencery, metaverze se stala hlavní platformou pro marketing a reklamu produktů a služeb. Je to především díky její interaktivní platformě, která umožňuje uživatelům vzájemnou komunikaci v reálném čase.

Tento trend je známý jako „metfluencing“, což znamená, že influencer využívá své popularity v metaverzu k ovlivňování ostatních uživatelů. Například Albert Spencer Aretz, známý také jako Flamingo, je americký hráč Robloxu, jehož videa „let’s play“ získávají miliony zhlédnutí. Jeho čisté jmění se podle různých zdrojů odhaduje na více než 20 milionů dolarů. Díky jeho popularitě mu nyní značky platí za propagaci svých produktů na jeho kanálu. Pokud jste někdy uvažovali o tom, že se stanete influencerem, metaverse je rozhodně skvělým místem, kde začít.

Metaverse je neustále se vyvíjející ekosystém, který je stále populárnější a dostupnější. Vzhledem k tomu, že se k této virtuální realitě obrací stále více lidí, měli by podnikatelé hledat způsoby, jak využít příležitostí, které jsou v metaverse k dispozici. Existuje spousta cest, které je možné prozkoumat, od založení online vzdělávací platformy až po propagaci produktů prostřednictvím metavlivu. Se správnou strategií můžete metaverse využít k vytvoření vlastního úspěšného podniku – neboli investici.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz