Hlavní obsah
Finance

Netflix: Rok 2023 bude pro společnost a její streamovací platformu klíčový

Foto: Zdroj: Getty Images

Akcie společnosti Netflix byly v minulém roce dost těžce zkoušeny. Streamovací gigant ale ještě určitě neřekl své poslední slovo. Proč věříme, že by v roce 2023 mohl nastat obrat v historii této společnosti?

Článek

Netflix (NASDAQ:NFLX) se zdá být zajímavým investičním tipem pro rok 2023, vzhledem k tomu, jak moc krutý byl pro něj rok 2022. Klíčovou otázkou pro Netflix v současnosti je, že musí prokázat regeneraci a opětovné zrychlení příjmů, aby investice do jeho akcií dávala smysl. Poté, co měla společnost dlouhou dobu výhodu z pozice průkopníka a tahouna v oblasti streamování, přišel rok 2022. Rok, kdy investoři konečně pochopili, že po Netflixu přicházejí také jeho konkurenti. To se projevilo v podobě pomalejšího růstu a úbytku předplatitelů, protože stále přicházely další a další špatné zprávy.

Přesto si myslíme, že nakonec i tyto špatné zprávy byly oceněny, a je to příležitost pro investory, kteří hledají příběh obratu pro Netflix. I když se může ukázat, že to bude nějakou dobu trvat, rok 2023 bude pro Netflix klíčový.

Investiční teze

Investoři v současnosti potřebují vidět výsledky, aby uvěřili, že nové iniciativy přinesou společnosti úspěch. Vzhledem k tomu, že hlavní prioritou managementu je přinést opětovné zrychlení příjmů, myslíme si, že v roce 2023 budeme svědky zlepšení, která přinesou podniku v dlouhodobém horizontu významnou přidanou hodnotu, protože se jako dozrávající podnik snaží najít nové faktory růstu. Optimalizace výdajů na obsah je jedním ze způsobů, jak může management Netflixu své podnikání významně ovlivnit. Výdaje na obsah, které vedení považuje za nejoptimálnější, činí 17 miliard dolarů. Maximalizovat využití těchto výdajů na obsah je však klíčové, protože každý dolar musí být produktivní při generování nových přehrání a odběratelů pro společnost, aby zůstala relevantní a rostla. Kromě toho se zdá, že nové iniciativy, jako je levnější předplatné s reklamou a placené sdílení, se v roce 2023 rozběhnou a v blízké budoucnosti přinesou dodatečný přínos pro opětovné zrychlení příjmů.

Hlavní prioritou managementu pro rok 2023 je růst tržeb

Na konferenci UBS vedení společnosti uvedlo, že jejich hlavní prioritou pro rok 2023 je opětovné zrychlení růstu tržeb. Vedení také očekává, že se časem vrátí k expanzi marží, protože se snaží překonat současné krátkodobé problémy. Pokud jde o roční výdaje na obsah, vedení během konference zdůraznilo, že se domnívá, že 17 miliard dolarů je zhruba správná výše výdajů na obsah, které ročně očekávají, a bude se snažit zlepšit efektivitu těchto výdajů tím, že zajistí, aby v roce 2023 byl počet vydávaných titulů vyšší a aby se populárnější lokální obsah mohl prosadit také globálně.

Reklama a vize placeného sdílení

Spuštění levnějšího předplatného s reklamní vložkou otevírá Netflixu nové segmenty zákazníků, na které se původně nezaměřoval, a také poskytuje zákazníkům větší výběr a možnosti. Vzhledem k tomu, že reklamní tier je stále relativně nový a v počátečních fázích, vedení očekává, že bude flexibilní a časem nabídku upraví a vylepší jak pro zákazníky, tak pro inzerenty. Objevily se také náznaky, že Netflix může časem spustit další úrovně reklamy nad rámec základního předplatného. Důležitější je, že vedení na základě svých historických záznamů neočekává nějaké velké rodeo, pokud jde o migraci jednotlivých uživatelů mezi tarify. Kromě toho neočekávají dodatečné náklady na provoz nového předplatného.

Pokud jde o placené sdílení, díky poznatkům z Latinské Ameriky je vedení schopno lépe řídit placené sdílení také na svých dalších trzích. Obecně vedení očekává, že iniciativa placeného sdílení bude mít podobný dopad jako běžné zvýšení cen, a předpokládá, že po jejím spuštění bude negativní dopad minimální.

Orientační výhled pro poslední čtvrtletí

V rámci výhledu pro 4Q22 Netflix očekává, že počet placených předplatitelů vzroste o 4,5 milionu, což je více, než očekával konsenzus analytiků. Tento výhled ve skutečnosti nezohledňuje žádný významný příspěvek reklamního předplatného. Pro srovnání, reklamní nabídka byla spuštěna v listopadu 2022 ve 12 zemích. Ve 4Q22 vedení očekává tržby ve výši 7,8 miliardy USD, což je většinou v souladu s konsenzuálním očekáváním a znamená 9% růst příjmů. Pokud jde o provozní výnosy ve 4Q22, vedení očekává, že za čtvrtletí vygeneruje 330 milionů USD, což je mírně pod provozními výnosy očekávanými analytiky z Wall Street kvůli přesunu nákladů z 3Q22 do 4Q22.

Netflix se také rozhodl, že nebude poskytovat výhled pro globální předplatitele do budoucna. Toto rozhodnutí bylo způsobeno především rostoucím zaměřením na výnosy spíše než na předplatitele v souvislosti s dozráváním podniku. Zpočátku bylo zaměření Netflixu na počet předplatitelů klíčové pro to, aby investorům ukázal, jak dobře roste. Předplatitelé jako metrika jsou však nyní méně relevantní vzhledem k tomu, že mají různé ceny a odlišná partnerství po celém světě. To znamená, že případný ekonomický dopad předplatitele může být zcela odlišný, což se v jednoduché metrice počtu předplatitelů zcela neodráží.

To je podle mého našeho důležitější také proto, že se blíží rok 2023 a Netflix začíná přinášet nové zdroje příjmů, jako je sdílení předplatného a reklama. Růst počtu členů tak může být méně významný a metrika růstu příjmů může být významnější, jakmile začneme pozorovat nárůst také těchto nových zdrojů příjmů.

Společnost bude i nadále v každém čtvrtletí zveřejňovat globální počty předplatitelů a čisté přírůstky za každé čtvrtletí, stejně jako další data. Zajímavý nový zdroj pro akcionáře.

Ocenění Netflixu

Na základě konsensuálních odhadů se Netflix obchoduje se slevou oproti svému pětiletému rozpětí P/E, protože se v současnosti obchoduje na 26× P/E pro rok 2023. P/E je sice funkcí růstu, ale také funkcí rizika. V důsledku toho se Netflix navzdory zvýšené konkurenci a pravděpodobně pomalejšímu růstu než v posledních 5 letech začíná jevit atraktivně z hlediska zisků a peněžních toků, protože společnost je dnes skutečně udržitelná a samofinancovatelná. Úspěch nových iniciativ by mohl nastartovat a znovu urychlit růst společnosti, což by mohlo přispět k násobnému zhodnocení.

Používáme tady metodu násobku P/E a metodu DCF. U Netflixu předpokládáme, že jeho P/E pro rok 2024 bude 26×, a u metody DCF předpokládáme diskontní sazbu 12 % a 15× terminální násobek. Na základě toho je naše jednoletá cílová cena pro Netflix 318 USD, což znamená nárůst o 15 % oproti současné úrovni.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz