Hlavní obsah
Finance

Proč byste možná měli prodat své Ethereum?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Unsplash.com

Potenciál této kryptoměny se naplňuje velmi pomalu.

Článek

Neočekáváme, že bych v dohledné době nakoupil další, a to ani v případě, že cena klesne na atraktivní úrovně.

Zde je důvod.

1. Cena coinu překročila cílovou úroveň v mém investičním plánu.

Největším důvodem, proč jsem se rozhodl prodat téměř všechno své Ethereum, bylo to, že jeho cena byla nad úrovní, kterou jsem si určil jako bod prodeje.

Ethereum jsem začal poprvé hromadit v polovině roku 2020. Podle svého původního investičního plánu jsem si tehdy nestanovil cílovou cenu pro prodej a místo toho jsem se rozhodl tuto otázku přehodnotit po uplynutí zhruba tří let. Pokračoval jsem v průměrování nákladů na dolar (DCA) a budování pozice zhruba do poloviny roku 2023, poté jsem si stanovil pevnější cíl a přestal dále nakupovat.

Rozhodl jsem se, že budu důrazně uvažovat o prodeji poté, co se cena dostane někam nad 3 000 USD za token, což je úroveň, kterou kryptoměna překonala nejméně ve třech obdobích, kdy jsem ji držel, jak ukazuje graf.

Když kryptoměna letos tuto cenovou úroveň překonala, byla to jen otázka času. Je docela možné, že můj prodej bude znamenat, že přijdu o budoucí růst krypta. Ale vzhledem k dalšímu důvodu, o kterém si povíme, kvůli tomu nebudu ztrácet spánek.

2. Transakční poplatky byly příliš vysoké a v průběhu času se dostatečně nezlepšovaly.

Transakční poplatky, známé jako gas fee, jsou v řetězci Ethereum trvale vysoké. Chcete-li provést transakci, musíte v závislosti na dni vykašlat od 5 do 80 dolarů nebo více. A navzdory mnoha opakovaným slibům vývojářů řetězce ohledně trvalého snížení poplatků za plyn zůstávají tyto poplatky tvrdohlavě a bolestivě vysoké již několik let.

Se svými kryptoměnami denně neobchoduji, takže by se mohlo zdát, že stěžovat si na zřídkavé transakční náklady spojené s budováním pozice je hyperbola. Ale nezapomeňte, že moje strategie spočívala v průměrování nákladů na dolar. Provedení řady nákupů znamenalo zaplacení poplatků za plyn v celkové výši řádově 600 dolarů - což je vzhledem k relativně malé velikosti mé pozice a mých investic příliš mnoho.

Navíc věc, které jsem si v průběhu let svého držení stále znovu a znovu všímal, byla, že vysoké poplatky odrazovaly mé přátele od nákupu Etherea jako investice nebo od snahy používat ho k interakci s decentralizovanými aplikacemi (dApps) a decentralizovanými finančními službami (DeFi). Znatelné náklady na poplatky jsou pro většinu drobných investorů obchodujících s akciemi prakticky zaniklé, takže lidé často očekávají, že to samé bude platit i v případě kryptoměn.

Po nějaké době jsem přestal minci propagovat jako investici, protože jsem se chtěl vyhnout následným rozhovorům o tom, jak vysoké jsou poplatky za plyn. Nakonec jsem toto chování rozpoznal sám u sebe a bylo to jednoznačné znamení, že je čas prodat.

3. Máme tady propad kryptoměn

Posledním důvodem, proč jsem Ethereum prodal, je to, že se v současné době nachází v tak trochu podivném statusu.

Pokud nejste obeznámeni, uncanny valley je jev, při kterém je reakce člověka na humanoidního robota vřelá, když robot vůbec nevypadá jako člověk, vřelá, když robot vypadá jako plně lidský, ale ledově chladná nebo jinak negativní, když robot vypadá téměř jako člověk, ale zjevně není skutečným člověkem.

Ethereum má řadu populárních meme mincí, jako je Shiba Inu, blockchain určený převážně pro zábavu nebo vyloženě hazardní hry, nikoli pro investice do seriózních projektů a podporu hraničních finančních technologií. Zároveň má hrstku spíše esoterických projektů kryptoměnových utilit a decentralizovaných autonomních organizací (DAO), přesně takových, jaké byste očekávali od řetězce věnujícího se hardcore technologickému vývoji, finančnímu inženýrství nebo novým metodickým experimentům v oblasti řízení firem.

Přesto jsou díky jeho vysokým transakčním nákladům investice do meme coinů mimořádně bolestivé. Stejně tak je stejný zdroj tření masivní brzdou pro ziskové projekty, které mají tendenci mít vyšší potřebu transakcí na vyžádání, což znamená, že nemohou čekat na pokles poplatků.

Pro jiné účely, jako je ražení a obchodování s neprodejnými tokeny (NFT) nebo vytváření chytrých kontraktů, je na řetězci na výběr spousta řešení. Mnohá tržiště, burzy a nástroje na Ethereu však mají jen základní sady funkcí nebo povrchní pověření.

Samotný blockchain Ethereum samozřejmě nemůže plně kontrolovat, které projekty ho používají a jak dobře fungují.

Ale aby byl nativní token řetězce dobrou investicí ve srovnání s jinými možnostmi, pomáhá, pokud existuje kritická masa uživatelů v rámci alespoň jedné (velké) komunity, která je loajální k místu, kde jsou jejich projekty nasazeny. A u tohoto řetězce jsou různé třenice překážkou, aby se tato kritická masa nadále budovala, takže prodeje nelituji.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz