Hlavní obsah

Proč se nám dnes líbí akcie Lululemon?

Foto: Lululemon

Tento rychle se rozvíjející hráč v oděvním průmyslu by měl být v hledáčku každého investora.

Článek

Může to znít jako samozřejmost, ale hlavním cílem investování peněz na burze je přeměnit určitou sumu peněz na mnohem větší kapitál. Zatímco indexu S&P 500 se to v minulosti dařilo skvěle, některé jednotlivé akcie si vedly lépe.

Podívejte se na společnost Lululemon Athletica (LULU). Za posledních deset let akcie vzrostly o zhruba 600 %, což z 10 000 dolarů udělalo dnešních 70 000 dolarů. A to i přesto, že se akcie této oděvní společnosti v současnosti obchodují 39 % pod svým historickým maximem, které bylo stanoveno v prosinci 2023.

Domníváme se, že je dobré podívat se na minulý úspěch společnosti Lululemon, než přijdeme na to, zda je společnost dnes chytrou nákupní příležitostí.

Vzestup

Není překvapením, že aby se akciím dařilo tak dobře, jak se jim daří, zaznamenala společnost Lululemon silnou expanzi. V období od fiskálního roku 2013 do fiskálního roku 2023 rostly tržby složenou roční mírou 19,6 %. V posledním čtvrtletí se sice tempo růstu zpomalilo, ale tuto působivou dlouhodobou bilanci nelze ignorovat.

Růst společnosti Lululemon není ničím jiným než velkolepým. To, co začalo jako prodejce dámských kalhot na jógu, se nyní stalo kompletní lifestylovou a atletickou značkou sloužící všem zákazníkům. Dnes má společnost široký sortiment výrobků, který zahrnuje například bundy, tašky na opasek, volnočasové kalhoty a golfové polokošile. Klíčovou strategií společnosti Lululemon je zaměřit se na inovace výrobků a uvádění nových produktů na trh, naposledy na trh s obuví, aby se zvýšila poptávka zákazníků.

Klíčové bylo také zvýšení počtu prodejen, protože firma je nyní stále více přítomna na mezinárodním trhu. Po otevření 49 nových provozoven v posledních 12 měsících má Lululemon 711 obchodů po celém světě (k 28. dubnu). Převážná většina nově otevřených poboček v tomto fiskálním roce bude na mezinárodních trzích.

A pokud jde o budoucnost, generální ředitel Calvin McDonald se domnívá, že polovina příjmů společnosti může pocházet ze zemí mimo Severní Ameriku. Další expanze do Číny je hlavní prioritou.

Budování silné značky

Na vzestupu společnosti Lululemon je působivé, že k němu došlo v extrémně konkurenčním odvětví. Prodej oděvů a obuvi znamená, že se utkává se silnými konkurenty. A je to neustálý boj o to, jaký styl bude mít u zákazníků ohlas.

Společnost Lululemon se odlišuje prodejem kvalitnějších a prémiových výrobků, což jí pomohlo vybudovat si silné postavení značky. Díky tomu se ukázalo, že má cenovou sílu.

Růst tržeb společnosti Lululemon jsem zmínil v předchozí části. Ještě pozoruhodnější je však hospodářský výsledek společnosti. Za posledních deset let se zisk na akcii prudce zvýšil ročním tempem 20,4 %. To je rychlejší tempo než změna tržeb, což je přesně to, co akcionáři chtějí vidět.

Silná ziskovost společnosti je dána postavením značky v oboru. V uplynulém desetiletí dosahovala hrubá marže společnosti Lululemon v průměru fantastických 54 %.

Je na nákup akcií příliš pozdě?

Poté, co akcie během deseti let vzrostly sedmkrát, což je zisk, který překonává 233% celkový výnos indexu S&P 500, si investoři možná říkají, zda nepropásli příležitost. Vzhledem k tomu, jak se věci mají, stále věřím, že je tu příležitost.

Akcie společnosti Lululemon jsou hluboko pod svým vrcholem. Obchodují se s poměrem ceny k zisku 25, což je výrazně méně, než je průměr za poslední desetiletí 45. Tento násobek ocenění svědčí o utlumeném pohledu trhu na společnost.

Podle konsensuálních odhadů analytiků z Wall Street by však společnost Lululemon měla v období od fiskálního roku 2023 do fiskálního roku 2026 zvyšovat své tržby složeným ročním tempem 10,9 %, přičemž zisky by měly růst rychleji. To mi říká, že nyní je vhodná doba zvážit přidání tohoto osvědčeného vítěze do svého portfolia.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz