Hlavní obsah
Finance

Visa: tato Fintech akcie je levnější, než si myslíte

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Unsplash.com

A je skvělá doba na nákup akcií.

Článek

Fintech jako investiční kategorie po propadu na začátku medvědího trhu opět stoupá. Ztělesňuje špičkové technologie a astronomické ocenění, které byly příznačné pro předchozí býčí trh, což bylo po jeho skončení přípravou na obrovský pád. Zdá se však, že investoři si myslí, že to zašlo příliš daleko, a nyní můžete najít skvělé nabídky akcií, které mají v konečném důsledku neuvěřitelný dlouhodobý potenciál a jejichž ceny vypadají velmi rozumně.

Společnost Visa (V) možná není první jméno, které vás napadne, když se řekne fintech, ale je to důležitý hráč v tomto odvětví a její akcie jsou možná levnější, než si myslíte.

Přesun světových peněz

Visa je největší síť pro zpracování kreditních karet na světě, která obsluhuje více než 4 miliardy karet a zpracovává platební transakce v hodnotě více než 14 bilionů dolarů za posledních 12 měsíců.

Její základní obchodní model je poměrně jednoduchý. Provozuje síť pro zpracování kreditních karet, která spojuje obchodníky s vydávající finanční institucí, která poskytuje finanční prostředky, obvykle bankou, a předkládá transakce k zaplacení držiteli karet. Visa si od obchodníka bere poplatek za každé protažení karty.

Výkonnost Visa obecně odráží vývoj ekonomiky, a proto se jí v drtivé většině případů daří. Její výkonnost má také tendenci být cyklická. Proto je považována za evergreenovou akcii, kterou můžete vlastnit navždy s vysokou pravděpodobností, že překoná výkonnost trhu.

Zatím překonává inflaci. Inflace jako ekonomický trend může být pro společnost, jako je Visa, v počáteční fázi výhodná, protože vyšší ceny znamenají vyšší poplatky. Mnohé společnosti ze zvýšení cen na začátku profitovaly, ale s přetrvávající inflací a zpomalením výdajů se začíná projevovat její dopad.

Ve druhém fiskálním čtvrtletí roku 2023 (skončilo 31. března) vzrostly tržby oproti loňskému roku o 11 % na 8 miliard USD a zisk na akcii (EPS) se zvýšil o 20 % na 2,03 USD. Dokáže si to Visa udržet?

Jak se tedy Visa, která začala podnikat v oblasti kreditních karet v 50. letech minulého století, může stát fintech společností?

Přijala digitální revoluci a stojí v čele mnoha technologických inovací v oblasti digitálních plateb. Dnešní kreditní karta se výrazně liší od karet vašich prarodičů, počínaje zabudovaným čipem, který umožňuje bezkontaktní platby.

Nejde však jen o hardware. Visa má široký sortiment digitálních služeb a možností, například umožňuje elektronické platby, které vůbec nevyžadují fyzickou kartu.

Má nespočet globálních partnerů, s nimiž spolupracuje na usnadnění svých transakcí a technologií. Příkladem nových partnerství je rozšířený program s evropskou fintech platformou Adyen, která nabízí své služby podnikovým zákazníkům, a dohoda se Standard Bank v Jihoafrické republice, která nabízí své podnikové karty Fleet.

Získala také působivou řadu menších technologicky zaměřených společností, aby posílila své služby a poskytla klientům větší hodnotu. Tyto služby s přidanou hodnotou pomáhají klientům, jako je Wells Fargo, rozšiřovat funkce, které nabízí svým obchodním klientům. Služby s přidanou hodnotou vzrostly ve druhém čtvrtletí o 20 %.

Přesvědčivé ocenění

Akcie Visa nejsou objektivně levně oceněny, obchodují se na 30násobku klouzavého 12měsíčního zisku na akcii. Abychom pochopili, proč se obchoduje s vyšší cenou, je třeba vzít v úvahu ziskovou marži společnosti Visa. Historicky je tato marže neobvykle vysoká, obvykle přesahuje 50 %. Když ji investoři oceňují pomocí poměru ceny k zisku, přisuzují jí za tuto atraktivní vlastnost prémii.

Ačkoli je poměr ceny k zisku (P/E) vysoký, je také výrazně pod pětiletým průměrem společnosti Visa.

Na této úrovni se Visa jeví jako vynikající dlouhodobý nákup.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz