Článek
Prostor, luxus a styl přichází s novým Audi A6 Avant C9.
Historie
Avant historicky označuje modely kombi. Audi začala s kombíky modelem 100 Avant v roce 1979. Označení A6 se objevilo až v roce 1994, kdy vůz 100 C4 prošel faceliftem a přejmenoval se tak, jak ho známe dnes. U tohoto modelu se proslavili legendární pětiválcový turbodiesel s přímým vstřikováním. V roce 2004 se objevilo první rychlé A6 s označením RS, které pokračuje až do současnosti. Vůz dostal osmiválec o výkonu 444 koní. Dále pokračoval model s desetiválcovým motorem z Lamborghiny, který se dal nakonfigurovat i do běžných modelů A6. Od modelu C7 byly nejvíce oblíbené šestiválcové turbodiesely, benzínové šestiválce s přímým vstřikováním a samozřejmě klasický turbodieselový čtyřválec 2.0 TDI. Řada C8 přišla s technologií MHEV neboli mild-hybrid. Technologie mild-hybrid pouze dopomáhá spalovacímu motoru k lepšímu fungování a tím pádem nemůže jet čistě na elektřinu.

Audi A6 C9

Audi A6 C9
Motorizace a technologie
Nyní s řadou C9 přichází Audi s novou technologií hybridizace MHEV plus. Ustrojí je vybaveno PTG generátorem, který je schopen fungovat jako samostatný elektromotor s napětím pouze 48 V. Technologie, zlepšuje hospodárnost, dynamiku, komfort, ale i snižuje emise CO2. Na premiéře vozu 4. 3. 2025 představila Audi hned několik motorizací. Benzínový čtyřválec 2.0 TFSI bez MHEV plus- 204 koní, 340 Nm a šestiválec 3.0 TFSI s MHEV plus - 367 koní, 550 Nm. Dále pak dieselový čtyřválec s MHEV plus- 204 koní, 400 Nm a dále se pak spekuluje o šestiválci - 299 koní, 550 Nm. Hybridní technologie dokáže díky zmiňovanému PTG generátoru krátkodobě vyprodukovat 230 Nm a až 24 koní navíc. Při deceleraci dokáže získat zpět až 25 kW energie. Systém také dopomáhá spotřebě vozu. Pro srovnání kombinovaná spotřeba dvoulitrové benzínové motorizace bez MHEV plus činí 8 litrů na 100 kilometrů a to je více než u verze se šestiválcem. Zde se spotřeba pohybuje okolo 7 litrů na 100 kilometrů. Nejzajímavější je spotřeba dieselové verze. Kombinovaná spotřeba se pohybuje okolí 5,5 litrů na 100 kilometrů, to jsou hodnoty malého crossoveru. Samozřejmostí je pohon všech čtyř kol Quattro, který dostal vylepšení v podobě Torque Vectoring. Tento systém přispívá trakci a držení vozu na silnici. Na každé kolo může systém poslat jiný výkon anebo kolo přibrzdit. Vzduchové pérování a natáčení zadní nápravy dopomáhají komfortu při jízdě ve městě, ale i na dlouhé vzdálenosti.

Audi A6 C9 - Motorizace

Audi A6 C9 - Generátor PTG
Design a aerodynamika
Sportovní vzhled nového modelu nelze přehlédnout a má to důvod. Audi se zaměřila na aerodynamiku, se kterou mají karoserie kombi problém. V konečném výsledku aerodynamika dosáhla koeficientu 0,25, což je nejméně v historii spalovacích modelů Avant. Průduchy, přední masky jsou navrženy tak, aby vzduch proudil kolem předních kol a boku vozu co nejhladčeji. Dva chladiče v přední masce pojímají co nejvíce vzduchu a jsou taktéž součástí celého konceptu aerodynamiky. Aerodynamice přispívá i klopená záď se spoilerem a speciálně navržená 18“ a 19“ kola z hliníku. Nový model má i menší hlučnost v interiéru o 30 % oproti předchozímu modelu. Přední maska podtrhuje sportovnost vozu s navazuje na sportovně tvarovanou kapotu. Boční silueta připomíná spíše čtyřdvéřové kupé než kombi. Zapracované kliky dveří odkazují na předchozí modely kolem roku 2006 a zároveň zajišťují hladkost proudění vzduchu. Záď vozu zaujme zajímavě tvarovanými světlomety s LED lištou přes celou šířku společně s lištou kontrastní barvy. Na spodku nárazníku nalezneme designový difuzor a dvě hliníkové koncovky výfuků. Vzhled předních i zadních světlometů je nyní měnitelný po vzoru nové Audi A5. Audi tuto technologii nazývá digitalizací. Světla také umí komunikovat s ostatními řidiči či chodci. Každé světlo je vyrobeno ze 48 individuálních LED segmentů. Za příplatek je nakonfigurovat i Matrix LED světlomety pro ještě větší svítivost. Zadní i přední světlomety disponují sedmy vzhledy, které se volí skrz nový infotainment.

Audi A6 C9

Audi A6 C9 - aerodynamika
Interiér a infotainment
V interiéru proběhla obrovská míra digitalizace. Infotainment je promítán na velký digitální štít. Je rozdělen na virtuální kokpit o úhlopříčce 11,9“ a dotykový MMI displej s úhlopříčkou 14,5“. Zajímavostí je panoramatický displej u spolujezdce s úhlopříčkou 10,9“, který funguje prakticky jako tablet. Samozřejmostí je internet, takže si můžete užívat dlouhé cesty na stravovacích platformách nebo třeba pomáhat řidiči s vyhledáváním v navigaci. Pokud vůz stojí, vidí na displej i řidič. Jakmile se však vůz rozjede, displej pro řidiče zhasne. Samozřejmostí jsou nejmodernější asistenční systémy pro bezpečnost posádky i ostatních řidičů. V příplatkové výbavě naleznete velký volitelný Head-up displej HUD, 3D Bang & Olufsen sound sytém s reproduktory v hlavových opěrkách, panoramatickou střechu a nespočet možností čalounění sedaček a obložení interiéru. Uvnitř naleznete pouze nejlepší materiály, jako je dřevo nebo kůže. Audi je krásně i v noci díky ambientnímu osvětlení interiéru v několika barvách. Do infotainmentu je možné nainstalovat aplikace jako Spotify, YouTube či přehled aktuálních zpráv a událostí. Hlasové ovládaní, přes které je možné ovládat v podstatě celý displej, funguje společně s ChatGPT, tudíž odpoví na otázky o počasí a v podstatě na vše, co vás zajímá. Celý interiér působí luxusně a zároveň minimalisticky a uhlazeně.
Prostoru je v nové A6 více než dost. Na délku měří vůz 4999 mm, na šířku 1880 mm a rozvor kol 2927 mm. Zavazadlový prostor pojme až 503 litrů nákladu a po sklopení sedaček se zvětší až na 1534 litrů. Audi je známé svým kolejnicovým systémem pro ukotvení zavazadel. Ve standardní výbavě je elektrické víko kufru, které se otvírá a zavírá pohybem nohy. Praktickou vychytávkou je projekce šipky na zem, která naviguje, kde „kopnout“

Audi A6 C9

Audi A6 C9
Základní model startuje na cenovce 1 449 280 Kč a model s MHEV plus na 1 541 734 Kč. Začátek prodeje začal premiérou a vozy by se k zákazníkům měly dostat na konci května roku 2025. Doufejme, že Audi brzo představí i ostré modely S a RS.

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9

Audi A6 C9
Autor: Matěj Boršovský
Sledovat nás můžete i na Instagramu:

Instagram CarPoint

Instagram Matěj Boršovský